תוכן העניינים

8.02 ההבדל בין פילטרים בגוגל אנליטיקס לפילטרים ב-Universal Analytics

ההבדל בין פילטרים בגוגל אנליטיקס לפילטרים ב-Universal Analytics

עמוד זה הוא חלק 239 מתוך 317 במדריך מדריך גוגל אנליטיקס

עם המעבר ל-Google Analytics 4, ניתוח נתוני האתרים השתנה באופן משמעותי והביא איתו חידושים חשובים בתחום הפילטרים. פילטרים אלו מאפשרים למקד תצוגת הנתונים לצרכים ספציפיים של המשתמש. במאמר זה, נרחיב על ההבדלים בין הפילטרים של Google Analytics 4 ושל Universal Analytics, וכיצד אפשר לנצל אותם בצורה מיטבית.

מה הם פילטרים ב-Google Analytics 4?

בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס, Google Analytics 4 (GA4), הפילטרים הם כלי מרכזי שעוזר לנתח ולארגן את הנתונים שמתקבלים. אחד השינויים המשמעותיים בגוגל אנליטיקס החדש הוא המעבר מ-Filters ב-Universal Analytics ל-Data Filters ב-GA4.

פילטרים ב-Universal Analytics

ב-Universal Analytics, הפילטרים היו כלי עיקרי לסינון נתונים ישירות ברמת התצוגה (View). באמצעות פילטרים אלו, ניתן היה להוציא החוצה תנועה לא רלוונטית, לשנות סוגי תנועה, לשנות כתובות URL ועוד.

שינויים מרכזיים ב-GA4

ב-GA4, לא קיימת יותר רמת התצוגה ולכן גם השימוש בפילטרים שונה. במקום זאת, המסנן נבנה כאמצעי לסינון נתונים ברמת הפרויקט כולו. הפילטרים נקראים Data Filters ויכולים להשפיע על כל הגדרות הניתוח ב-GA4. הם משמשים בעיקר לסינון נתונים פנימיים, כמו תעבורת עובדים או נתוני בדיקות.

יישום פילטרים בפועל

כדי ליישם פילטרים ב-GA4, יש לגשת ל-Admin ומשם ל-Data Settings ולהיכנס ל-Data Filters. כאן ניתן להקים קבוצה של פילטרים כמו Internal Traffic Filter שמיועדת לחסום תעבורת עובדים מהנתונים.

יתרונות וחסרונות ב-GA4

יתרון מרכזי של מערכת הפילטרים ב-GA4 הוא זמינות נתונים לא מטושטשים לשיפור ניתוחים פנימיים. עם זאת, חסרונה העיקרי טמון באפשרויות הגמישות שירדו, היות והתצוגות הספציפיות לחלפת נתונים בוטלו.

כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר בפילטרים

המפתח לשימוש מוצלח בפילטרים ב-GA4 הוא בהבנה נכונה של הצרכים האנליטיים שלכם והתאמה של הפילטרים כך שישקפו נאמנה את התעבורה האמיתית באתר שלכם. יש ליישם פילטרים כשיקול לפני ביצוע הדוחות, כך שייתנו לכם את התמונה המדויקת ביותר.

סיכום

השינוי בין הפילטרים של Universal Analytics לבין אלו של Google Analytics 4 מצביע על הפוקוס החדש בניתוחי תעבורת האתר תוך שמירה על נתונים יותר נקיים ומדויקים. הבנה נכונה של השינויים והיישום הנכון של כלים אלו יוכלו לשפר משמעותית את פלטפורמת הניתוח שנמצאת בידכם.

Screenshot Suggestions

תוכן נוסף שיכול לעניין אתכם

שתפו