תוכן העניינים

4.03 כיצד לעקוב אחרי משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים בגוגל אנליטיקס

03 כיצד לעקוב אחרי משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים בגוגל אנליטיקס

עמוד זה הוא חלק 80 מתוך 317 במדריך מדריך גוגל אנליטיקס

מעקב אחרי משתמשים חדשים וחוזרים בגוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי חשוב להצלחת כל אתר או אפליקציה. בעזרת הניתוח הזה אפשר להבין את דפוסי השימוש והמעורבות של המשתמשים, ולקבל החלטות מושכלות לשיפור חוויית המשתמש. המדריך הזה מתמקד בשימוש בגוגל אנליטיקס 4 (GA4) העכשווי.

היכרות עם GA4

גוגל אנליטיקס 4 (GA4) הוא הדור החדש של גוגל אנליטיקס, אשר מציע כלים משופרים לניתוח מידע. אחד מהחידושים הבולטים של GA4 הוא המעבר לפלטפורמה המבוססת על אירועים (Events), שמאפשרת הבנה מעמיקה יותר על פעילויות המשתמשים.

משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים: הגדרות

ב-GA4, משתמשים חדשים הם אלה שמבקרים באתר או באפליקציה בפעם הראשונה. משתמשים חוזרים הם אלה שכבר ביצעו ביקור קודם לכל הפחות פעם אחת. המעקב אחרי שני סוגי המשתמשים החשובים הללו מספק מבט עשיר על איך אנשים משתמשים בשירותים הדיגיטליים שלך וכמה הם נאמנים למותג שלך.

כיצד לראות נתונים על משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים בגוגל אנליטיקס 4

להלן השלבים שיסייעו לך לראות מידע על משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים בגוגל אנליטיקס 4:

  1. ראשית, התחבר לחשבון גוגל אנליטיקס שלך ולעבור לנכס GA4.
  2. בצד שמאל תראה את התפריט הראשי, שם בחר ב"דיווח עם תובנות" (Exploration).
  3. כעת, תוכל ליצור דוח מותאם אישית שיעקוב אחרי משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים. בחר ב"משתמשים חדשים" ו"משתמשים חוזרים" בתור הממדים שלך (Dimensions).

כדי לראות את תרשים המשתמשים בכל תקופה, ניתן להשתמש ב"תרשימים מותאמים אישית" (Custom charts). באופן זה ניתן לנתח איך משתנים הדפוסים לאורך זמן.

היעזרות בדוחות מובנים

בגוגל אנליטיקס 4 קיימים מספר דוחות מובנים שיכולים לספק מידע חיוני על משתמשים חדשים וחוזרים:

  • דוח משתמשים – מספק מבט חלקי על המשתמשים באתר או אפליקציה, כולל הנתונים על כמה מהמשתמשים הם חדשים וכמה מהם חוזרים.
  • דוח מעורבות משתמשים (User engagement) – דוח זה מציג מדדים כגון זמן מעורבות ממוצע למשתמש, מה שיכול לעזור להבין את איכות המשתמשים, בין אם הם חדשים או חוזרים.

באמצעות דוחות אלה, קל לבדוק מגמות ולהבין את התנהגות המשתמשים לאורך זמן.

הגדרות מותאמות אישית למעקב

ב-GA4 יש אפשרות להתאים אישית את הגדרות המעקב כדי לעקוב במדויק אחרי נתונים הרצויים:

  • יש להגדיר אירועים (Events) ספציפיים כדי לעקוב אחר פעולות מסוימות של משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים.
  • יצירת המרות (Conversions) לעקוב אחרי המרות של משתמשים ישירות על גבי הפלטפורמה.

סקירה ושיפור קמפיינים שיווקיים

מעקב אחרי משתמשים חדשים וחוזרים יכול לעזור בשיפור קמפיינים שיווקיים. באמצעות מידע זה ניתן להבין איזה ערוץ מביא יותר משתמשים חדשים, ואילו פעילויות מעוררות את מעורבותם של המשתמשים החוזרים.

הצעות לשיפור

  • ניתוח הקמפיינים והדיווחים, ושיפור אסטרטגיות השיווק המתאימות למשתמשים שלך.
  • שימוש בקמפיינים רימרקטינג כדי להחזיר את המשתמשים החוזרים ולהגדיל את נאמנותם.

המלצות לסיום

ניתוח משתמשים חדשים וחוזרים ב-GA4 מאפשר ביצוע אופטימיזציה לשיווק הדיגיטלי ולקבלת החלטות מושכלות לשיפור חוויית המשתמש. הבנה מעמיקה של המידע הנאסף יכולה לסייע בהשגת מטרות עסקיות ותשפר את הנאמנות למותג שלך.

המלצה לצילום מסכים (Screenshots Suggestions)

  • Screenshot של דף GA4 אשר מציג את המסכים של דוחות משתמשים (User reports).
  • Screenshot של דף הגדרות (Settings) מציגים כיצד להגדיר אירועים.
  • Screenshot של תרשימים מותאמים אישית (Custom Charts) להצגת המשתמשים החדשים והחוזרים לאורך זמן.

בהצלחה בשימוש ב-GA4 כדי למקסם את היעילות של האתר או האפליקציה שלך! מעקב אחרי המשתמשים הוא המפתח להצלחה ארוכת טווח.

תוכן נוסף שיכול לעניין אתכם

שתפו