תוכן העניינים

5.06 סקירת האירועים האוטומטיים שגוגל אנליטיקס עוקב אחריהם כברירת מחדל

סקירת האירועים האוטומטיים שגוגל אנליטיקס עוקב אחריהם כברירת מחדל

עמוד זה הוא חלק 118 מתוך 317 במדריך מדריך גוגל אנליטיקס

Google Analytics 4, או בקיצור GA4, הוא הכלי החדש והמרענן של גוגל למעקב וניתוח תנועת משתמשים באתרים ואפליקציות. להבדיל מהגרסה הישנה, Universal Analytics, GA4 מציע פונקציות מתקדמות ונרחבות יותר, והכוללים אירועים אוטומטיים שיכולים לחסוך זמן רב ולעזור לבעלי אתרים להבין טוב יותר את התנהגות המשתמשים שלהם.

מה זה אירועים אוטומטיים ב-GA4?

GA4 תוכנן במטרה לחלץ כמה שיותר מידע חשוב אודות המשתמשים בצורה אוטומטית, בלי הצורך להגדרת אירועים מותאמים אישית. אלו אירועים שמנוטרים כברירת מחדל, כך שאתם מקבלים תובנות חשובות מבלי להזין קוד נוסף או לערוך את האתר שלכם במיוחד.

אירועי גלילה (Scroll)

GA4 מנטר אוטומטית אירועים של גלילת העמוד עד 90% מהגובה שלו. אלה אירועים שמספקים מידע חשוב אודות מחויבות המשתמשים וכמה עמוק הם מגיעים בתוך עמוד.

הצעת צילום מסך:


חיפוש באתר (Site Search)

הכלי עוקב אחר חיפושים שבוצעו במנוע החיפוש הפנימי של האתר. האירוע הזה עוזר להבין אילו חיפושים הם הנפוצים ביותר ומה המחפשים האתר שלכם מתעניינים בו במיוחד.

הצעת צילום מסך:


לחיצות קישור יוצאות (Outbound Link Clicks)

מעקב אחר לחיצות הקישורים המפנים משתמשים לאתרים חיצוניים הוא כלי מועיל להבנת מסלול המשתמש וכיצד הוא אינטראקטיבי עם התוכן שלך לפני שהוא עובר לאתר אחרים.

הצעת צילום מסך:


הורדת קבצים (File Downloads)

GA4 מנטר הורדת קבצים, מה שמאפשר לדעת אילו קבצים פופולריים והורדו הכי הרבה פעמים, במיוחד אם מדובר בחומרים שיווקיים או מידע טכני.

הצעת צילום מסך:


מעקב אחר פלייליסטים ווידאו (Video Engagement)

מעקב אחרי אינטראקציה עם סרטוני וידאו באתר, עד כמה זמן הצופה צפה בסרטון, אם עצר או המשיך לצפות ואפילו אם צפה בו בשנית.

הצעת צילום מסך:


אירועים אוטומטיים נוספים

לצד האירועים העיקריים שהוזכרו, ישנם עוד סוגי מעקבים אוטומטיים כמו שמירת עגלות קנייה, שיתוף תכנים ויצירת קשר שמאפשרים לבחון את מידת האינטראקטיביות עם האתר.

יתרונות האירועים האוטומטיים ב-GA4

  • חיסכון בזמן רב בהגדרת מעקבים ידניים
  • קבלת תמונה רחבה יותר על התנהגות המשתמשים
  • מאפשרים לזהות במהירות נושאים חשובים ופעולות קריטיות של המשתמשים

לסיכום, היכולת של GA4 לנטר באופן אוטומטי מספר רב של אירועים מספקת יתרון משמעותי למנהלי אתרים ומפתחי תוכן שמעוניינים להפיק את המקסימום מתנועת המשתמשים באתריהם. עם הכלים הללו ניתן להפיק תובנות משמעותיות ולשפר את חווית הגלישה באופן שיטתי ומושכל.

תוכן נוסף שיכול לעניין אתכם

שתפו