תוכן העניינים

8.26 כיצד לנתח אודיינסים לפי אינטראקציות ואירועים בגוגל אנליטיקס

כיצד לנתח אודיינסים לפי אינטראקציות ואירועים בגוגל אנליטיקס

עמוד זה הוא חלק 269 מתוך 317 במדריך מדריך גוגל אנליטיקס

בשנים האחרונות, אחד הכלים המובילים והמשמעותיים ביותר בעולם הדיגיטלי לניתוח ופילוח קהלים הוא גוגל אנליטיקס (Google Analytics). בשנת 2020 השיקה גוגל את הגרסה החדשה Google Analytics 4 (GA4), שמביאה עמה חידושים ושיפורים רבים, בעיקר בכל מה שקשור לאינטראקציות ואירועים. בכתבה זו נבחן כיצד ניתן לנתח אודיינסים לפי אינטראקציות ואירועים בעזרת GA4.

האינטגרציה של אירועים (Events) בגוגל אנליטיקס GA4

אחת השיטות המרכזיות לניתוח אודיינסים ב-GA4 היא שימוש באירועים (Events). גוגל אנליטיקס GA4 שמה דגש על מעקב אחר אינטראקציות ואירועים במקום מדדים כמו צפיות דף (Pageviews). אירועים מאפשרים לחברות להבין את ההתנהגות והפעילות של המשתמשים, ולבצע אופטימיזציה לפעילויות השיווקיות בהתאם לשימוש באתר או באפליקציה.

הגדרת אירועים מותאמים אישית (Custom Events)

ב-GA4, משתמשים יכולים להגדיר אירועים מותאמים אישית המאפשרים לעקוב אחרי פעולות ייחודיות שהתבצעו באתר או באפליקציה. זה כולל פעולות כמו לחיצות על כפתורים, מילוי טפסים, צפייה בסרטונים ועוד. תהליך זה מתבצע באמצעות הגדרת "פרמטרים" (Parameters) שבעזרתם ניתן לנטר פעולות ספציפיות.

שימוש בפילוחים מתקדמים (Segments)

פילוחים מתקדמים מאפשרים לנתח את האודיינסים בצורה מקיפה ומדויקת יותר. ב-GA4 ניתן להגדיר פילוחים לפי אינטראקציות ואירועים מסוימים שבוצעו על ידי המשתמשים. זה מאפשר למשווקים להעריך אילו קבוצות משתמשים מגיבות לאסטרטגיות שיווקיות שונות ואילו חלקים באתר צריכים שיפור או עדכון.

דוחות משתמשים (User Reports)

GA4 מציעה כלי ניתוח חדשים המאפשרים להבין את האינטראקציות של המשתמשים בצורה מעמיקה יותר. כלים אלו כוללים דוחות משתמשים המאפשרים לעקוב אחרי מסלול השימוש של הקהל באתר, להבין היכן הם נכנסים ומתי הם נוטשים, וכן לקבל מידע על פעילותם בפלטפורמה.

יצירת אודיינסים מותאמים (Custom Audiences)

ב-GA4 ניתן ליצור אודיינסים מותאמים אישית על בסיס האינטראקציות והאירועים שבוצעו על ידי המשתמשים. כלי זה מאפשר למשווקים ליצור קהלים מבוססי התנהגות אשר מגיבים יותר למבצעים והצעות ספציפיות. איך זה עובד? לדוגמה, ניתן להגדיר אודיינס של משתמשים שלחצו לחיצה על כפתור 'הוסף לסל' אך לא ביצעו רכישה, ולשלוח להם קמפיין דיוור או פרסומות ממוקדות.

הצעת מסך מס' 1

הצעת מסך מס' 2

בחינת הקמפיינים השיווקיים

בעזרת GA4 ניתן לבחון את הביצועים של הקמפיינים השיווקיים שלכם תוך ניתוח מדויק יותר של נתוני האירועים. כך ניתן להבין אילו קמפיינים מביאים תנועה איכותית יותר לאתר ואילו מהם יש צורך לשפר או לשנות.

מעקב אחר מעורבות משתמשים (User Engagement)

נוסף לכלים המודרניים ש-GA4 מציעה, מעקב מעורבות משתמשים הוא כלי חשוב שמסייע להבין את שיתוף הפעולה של המשתמשים עם התוכן שלכם. ניתן להגדיר באילו פעולות משתמשים מבצעים אינטראקציה מגבירה ולהשתמש במידע זה כדי להגדיל את המעורבות הכוללת.

סיכום

היכולת לנתח אודיינסים לפי אינטראקציות ואירועים ב-Google Analytics 4 מציע לחברות ומותגים כלי עוצמתי לאיסוף נתונים מדויקים ומעמיקים יותר. הכלים החדשניים שמספקת GA4 מאפשרים לשפר את חווית המשתמשים ולהתאים טוב יותר את הפעילות השיווקית לנתוני השימוש בפועל.

תוכן נוסף שיכול לעניין אתכם

שתפו