ייעול קישורים נכנסים

Optimize Backlinks image 1

ייעול קישורים נכנסים

כלים של Semrush לניהול קישורים מציעים הכוונה בכל שלב של תהליך יצירת הקישורים ובדיקת הקישורים. בעבודה זו, תלמד כיצד לזהות קישורים שעלולים להיות מזיקים ואיך למצוא הזדמנויות חדשות ליצירת קישורים באיכות גבוהה.

נתחיל בבדיקת פרופיל הקישורים שלך.

בדיקת קישורים מציעה עבודה יסודית לבדיקת הקישורים שלך, ניתוח גורמים הקשורים לקישורים חשודים, שליחת מיילים לבעלי האתרים, ויצירת קובץ דחייה לשליחה ל-Google במקרים חמורים.

הגדר את בדיקת הקישורים

כדי להתחיל, תצטרך ליצור קמפיין של בדיקת קישורים. תוכל להקים קמפיין עבור פרויקט קיים או ליצור חדש אם אין לך פרויקט עדיין:

Optimize Backlinks image 1

הגדרת הכלים לבדיקת קישורים ניתן לבצע בארבעה צעדים פשוטים.

בשלב הראשון, תצטרך לבחור את היקף הבדיקה שלך:

Optimize Backlinks image 2

אנו ממליצים לבחור באפשרות הדומיין הראשי, מכיוון שזהו האפשרות הרחבה ביותר ומאפשרת לך לנתח מגוון רחב יותר של קישורים לדומיין שלך. אם תבחר לעקוב רק אחרי גרסה “www”, תוגבל לקישורים הספציפיים לתת דומיין הזה.

שלושת הצעדים הבאים הם אופציונליים:

  • שם המותג – הוסף שם מותג שבו אתה משתמש בעסק שלך, בשיווק ובפרסום כדי לזהות את המוצר, השירות או המושג שלך. אם תרגמת את שם המותג שלך לשפות אחרות, יש להוסיף גם אותן כאן.
  • קטגוריות דומיין – בחר נושאים הקשורים לדומיין שלך. נתונים אלו מפשטים את התהליך של זיהוי קישורים מסוכנים ומאפשרים לנו לספק תוצאות מדויקות יותר.
  • מדינות יעד – בחר מדינות הקשורות לקהל היעד שלך. נתונים אלה יעזרו לנו להבין אם קישורים מגיעים ממדינות שאינן רלוונטיות לאתר שלך.

סקירה של הקישורים שלך

לאחר שהגדרת את הכלים, עבור לכרטיסיית Audit כדי להתחיל לבדוק את הקישורים שלך:

Optimize Backlinks image 3

בהתחלה, כל הקישורים שלך יהיו בקבוצת For Review. קבוצה זו נחשבת לתיק שלך – הקישורים שאתה עובר עליהם כרגע. כאן בטבלה, תראה את ה-Source ו-Target URLs, Anchor, Authority Score, Toxicity Score ועמוד Actions.

כל הקישורים מסודרים לפי Toxicity Score. מדד זה מודד את הסיכון של קישור מסוים באמצעות סולם של 100 נקודות, מ-0 (לא חשוד) ועד 100 (חשוד מאוד). הוא מבוסס על נוסחה מורכבת, אשר לוקחת בחשבון סימנים רעילים שנמצאו עבור כל קישור. תוכל לבדוק את הסימנים הרעילים עבור כל קישור:

Optimize Backlinks image 4

אנו ממליצים לחבר את Google Search Console ו-Google Analytics לקמפיין שלך. חיבור GSC יסנכרן את הקישורים בזמן אמת עם ניתוח הקישורים שלך ב-Semrush. חיבור GA נותן לך מידע על התנועה שמגיעה מהקישורים שלך ויכול לשפר כמה מהנקודות הרעילות שלך, כך שתוכל להימנע מהסרה של קישורים בעלי ערך שמביאים תנועה אמיתית לדומיין שלך.

לאחר שעברת על קישור, בעמודת Actions תוכל לבחור פעולה לשלב הבא של בדיקת הקישורים שלך:

  • לרשום קישור ברשימת הבחור אם אתה מוצא אותו בעל ערך.
  • להעביר אותו לרשימת ההסרה.
  • להעביר אותו לרשימת הדחייה.

Optimize Backlinks image 5

כחלק מהכרטיסייה, תמצא את תכונת Profile Insights בצד השמאלי העליון של העמוד. היא מציעה טיפים והבנות על פרופיל הקישורים של הדומיין. תוכל למצוא אותה בכל עמוד בתוך כלי בדיקת הקישורים.

Optimize Backlinks image 6

לחץ על הקישור Show Insights כדי לראות טיפים והבנות מעשיות. כל בעיה שסומנה כוללת הסבר קצר על מהות הבעיה ורלוונטיות עבורך, ואחריה כפתור Review. לחיצה על כפתור ה-Review תעביר אותך ישירות לדו”ח, גרף או תכונה בתוך כלי בדיקת הקישורים, שם תוכל לראות את הבעיה בעצמך ולחקור אותה.

צור קשר להסרת קישורים לא רצויים

לאחר החקירה שלך, ייתכן ותגלה כי קישור מסוים או קבוצת קישורים היא הסיבה לכך שאתר שלך קיבל פעולה ידנית. תוכל ליצור קשר עם בעל האתר ולבקש להסיר את הקישור—בעיקר לפני שימוש בכלי הדחייה.

הרשימה Remove בכלי בדיקת הקישורים מאפשרת לך לבנות רשימת פנייה של קישורים שאתה רוצה לפנות אליהם ידנית ולבקש להסיר או להגדיר אותם כ-no-follow.

Optimize Backlinks image 7

תהליך זה פועל רק אם יש לך כתובת דוא”ל לפנות לדומיין המקשר אליך. כדי להוסיף את כתובת הדוא”ל שלך, השתמש בכפתור Add:

Optimize Backlinks image 8

צור רשימת דחייה

לעיתים בעל דומיין לא יסיר קישור שאתה יודע שהוא משפיע לרעה על SEO שלך. במקרה חמור כזה, אתה עשוי לרצות להשתמש בפונקציית הדחייה. דחיית קישורים מבקשת מ-Google לא לקחת בחשבון את הקישורים הללו כאשר הוא מדרג את הדומיין שלך (אם כי אין הבטחות).

כדי לדחות את הקישורים הלא רצויים שלך, תצטרך להעלות קובץ .txt בצורה נכונה לכלי הדחייה של Google. דוח הדחיה בכלי בדיקת קישורים מסייע לך להכין קובץ עם כל הקישורים שתרצה ש-Google יתעלם מהם.

Optimize Backlinks image 9

לאחר שתשלים את רשימת הדחייה שלך, תראה כפתור ירוק בצד ימין העליון שאומר “Export to TXT.” כאשר תלחץ על כפתור הייצוא, Semrush תמיר את רשימת הדחייה שלך לקובץ .txt בצורה נכונה. לאחר מכן תצטרך לעבור לכלי Google Disavow Tool כדי להעלות את הקובץ. כמו ש-Google אומר, דחיית קישורים צריכה להיעשות בזהירות.

Optimize Backlinks image 10

שימו לב, כלי בדיקת הקישורים אינו יכול לבדוק בעצמו אם העלית את הקובץ לכלי הדחייה של Google או לא. כדי לאשר שהדחית את הקישורים, לחץ Done בשורת ההודעות ממש בראש הדו”ח. הקישורים הללו יקבלו מצב של דחויים, ו-Semrush תחשב מחדש את Toxic Score עבור הפרויקט.

Disavow backlinks

למד עוד במדריך לבדיקת קישורים.

כעת, בואו נצא לחפש הזדמנויות חדשות לקישורים איכותיים לדומיין שלך.

כלי בניית קישורים אוסף רשימה של הזדמנויות לבניית קישורים לדומיין שלך ומספק לך ממשק לניהול קמפיין פנייה להשגת קישורים.

הגדר את כלי בניית הקישורים

עבור אל כלי בניית הקישורים, התחל פרויקט חדש או צור קמפיין חדש עבור פרויקט קיים.

תהליך ההגדרה כולל שני צעדים:

1. בחר את מסד הנתונים שלך והכנס עד עשרה מילות מפתח שעלייך לשפר את הדירוג שלהן:

2. הוסף עד עשרה מתחרים שפרופילי הקישורים שלהם נראים לך ראויים לחיקוי.

כאשר תסיים, לחץ על כפתור “Start Link Building”.

סקירת הזדמנויות לבניית קישורים

לאחר שהקמפיין שלך הוקם, התחל לבדוק את ההזדמנויות שלך בכרטיסיית Prospects.Optimize Backlinks image 12

בדו”ח ההזדמנויות, כלי בניית הקישורים יפרק את כל ההזדמנויות שנאספו לפי המקורות המתאימים להם.

  • כל ההזדמנויות – כל הדומיינים שרשומים כהזדמנויות בקמפיין שלך.
  • מילות מפתח – דומיינים שמצאנו מדורגים בחיפוש אורגני עבור המילות מפתח שהכנסת במהלך תהליך ההגדרה.
  • מתחרים – דומיינים ששולחים קישורים למתחרים שהכנסת במהלך תהליך ההגדרה.
  • הועלו ידנית – דומיינים שהעלית ידנית לקמפיין שלך.
  • קישורים אבודים – דומיינים שהיו מקשרים לאתר שלך, אך עכשיו הקישורים אבדו (נתונים שנלקחו מכלי בדיקת הקישורים)

סקור את ההזדמנויות ובחר את הקשורות לאתר שלך והעבר אותן לכרטיסיה In Progress באמצעות כפתור “To in progress” מול הקישור של ההזדמנות.

כדי לעזור לך לבחור, ישנם מדדי Authority Score והערכה. הרחבת פונקציית ההערכה מציגה את איכות הקישור הזה, כמו גם את הרלוונטיות ובריאות הדומיין.

חבר את חשבון הדוא”ל שלך ושלח את הפנייה שלך

כרטיסיית In Progress מאפשרת לך לפנות אל ההזדמנויות שנבחרו ולנטר את מצב כל אחד מהקישורים הפוטנציאליים שלך.

אנא שים לב שעל מנת לפנות להזדמנות, עליך להוסיף תיבת דוא”ל באמצעות כפתור “Add” בחלק העליון של העמוד.

כתובות האימייל של ההזדמנויות שלך מתווספות על ידי Semrush באופן אוטומטי. אם שדה כתובת האימייל ריק, נסה את הצעדים האלה או שיטה זו כדי למצוא כתובת דוא”ל לפני המעבר להזדמנות הבאה.

בהכרטיסייה Monitor, תוכל לעקוב אחרי ההתקדמות של מאמצי בניית הקישורים שלך לאורך זמן. כל הקישורים הפוטנציאליים שלך מסומנים כפעילים, אבודים, שבורים, בלתי מוגדרים, או נדחים לאחר שהתוספת שלך לדומיינים שהיית רוצה לעקוב אחריהם הכנס שלך לפינה הזו של הכלי.

למד עוד על כלי בניית הקישורים.

לאחר שתרוקן קישורים רעילים ותשיג קישורים איכותיים חדשים בעזרת הכלים שלנו, כיצד תוכל לבדוק שהאסטרטגיה שלך עובדת?

הדרך הטובה ביותר לסקור במהירות את ביצועי האתר שלך מבחינת קישורים היא להשוות אותו מול המתחרים. עם כלי אנליזת הקישורים שלנו, תוכל לחפור לעומק בפרופיל הקישורים של כל דומיין ולבצע השוואה צמודה בין עד חמישה אתרים.

פשוט הזן דומיין בשורת החיפוש כדי להתחיל לנתח את פרופיל הקישורים שלו. בכרטיסיית Overview, תקבל סקירה מלאה על פרופיל הקישורים של הדומיין שנבדק. בחלק העליון של דוח הסקירה, תראה שדות להזנת דומיינים נוספים להשוואה:

Backlink Analytics Overview report - compare domains mode

טיפ. עבור לכרטיסיית Competitors בדו”ח אנליזת הקישורים כדי למצוא מתחרים נוספים. אם אתה זקוק להשוואת מדדים עבור יותר מחמישה אתרים באותו זמן, הכלי שלנו Bulk Analysis מאפשר השוואת עד 200 דומיינים (תתי דומיינים/תתי תיקיות/כתובות URL) בו זמנית. אם אתה צריך להשוות בין פרופילי קישורים ולמצוא פערים, השתמש בכלי Backlink Gap.

המדדים בכרטיסיית Overview נותנים תובנות על אסטרטגיית בניית הקישורים של המתחרים שלך. שים לב ל:

  • Authority Score – מדד קנייני שלנו לשימוש למדידת איכות הכוללת של אתר (או URL) והשפעתו על SEO.
  • מספר קישורים/דומיינים מפנים – מראה את גודל פרופיל הקישורים.
  • דומיינים מפנים לפי Authority Score – מראה את איכות פרופיל הקישורים.
  • ביקורים חודשיים – מראה את ההערכה של ביקורים חודשיים ברחבי העולם.
  • תנועה אורגנית – מראה את ההערכה של התנועה האורגנית שהאתר מקבל מדי חודש.

מדדים ותרשימים אלו צריכים לתת לך מושג על כמה האסטרטגיה שלך מצליחה וכיצד האתר שלך בולט מול המתחרים.

למד עוד במדריך לאנליזת קישורים.

מלבד זאת, תוכל להשתמש באנליזת קישורים כדי לבצע מחקר מעמיק על פרופילי הקישורים שלך או של אחד המתחרים שלך. למידע נוסף וטיפים, עיין בבלוג שלנו: 10 דרכים להוציא את המיטב מבניית קישורים SEO עם Semrush, כיצד לבצע את טכניקת המגדל (Skyscraper Technique) כדי להשיג קישורים באיכות גבוהה.

Source link

שתפו