מצב ב-Tidio הוא קטע בזרימה שבודק אם קריטריונים מסוימים של מבקרים מתקיימים כדי להפעיל את הזרימה.
איך מצבים עובדים
המצבים ב-Tidio מאפשרים לך לצמצם את המטרות של פעולות הזרימה שלך על ידי הגדרת דרישות. מצב יכול לשמש כתגובה; לדוגמה, הוא מאפשר לך לשנות את התנהגות הזרימה בהתאם לסטטוס של הצ'ט שלך, לדפדפן של המבקר, או לדף שבו הם נמצאים באתר שלך. המצבים יכולים גם לבדוק מה היא שפת הדפדפן המועדפת של המבקר, כך שתוכל לשלוח להם גרסאות שונות של הודעות.
תוצאות בינאריות (כן/לא)
רוב המצבים מאפשרים לך לבחור בין תוצאות כן או לא – כלומר אתה מחליט מה הזרימה עושה כאשר המצב מתקיים, ומה היא עושה כאשר המצב אינו מתקיים:
תוצאות מרובות
בנוסף לתוצאות הבינאריות, ישנם מצבים המאפשרים תוצאות מרובות, מה שמאפשר לך להפעיל זרימות שונות בהתאם למספר קריטריונים. לדוגמה, תוכל להגדיר זרימה שתפעל כאשר המבקר נמצא בדף מסוים, בשפה מסוימת, ובזמן מסוים ביום.
מצבים זמינים
הנה רשימה של כל המצבים שאתה יכול להשתמש בהם:
תוכל למצוא את כל המצבים ברשימה בצד ימין של התפריט, בתוך העורך זרימה, לצד הטריגרים והפעולות.
מבוסס על מאפיין קשר
מצב זה מאפשר לך לבחור מאפיין קשר אשר יקבע את זרימת הזרימה שלך. עיין במאמר שלנו על מאפייני קשר כדי ללמוד עוד.
כתובת URL נוכחית
מצב זה מאפשר לך לקבוע את התנהגות הזרימה בהתאם לדף שבו המבקר שלך גולש כרגע. נניח שתרצה להפעיל זרימה כאשר מבקר מזיז את סמן העכבר שלו מחוץ לחלון הדפדפן – אך אתה רוצה שזה יקרה רק על URL מסוים. אתה יכול להשיג זאת בזכות מצבו של כתובת URL נוכחית.
סטטוס צ'אט
מצב סטטוס הצ'אט מאפשר לך להתאים את התנהגות הזרימה שלך בהתאם לסטטוס הצ'אט שלך: באינטרנט או לא באינטרנט.
תכונה זו מועילה כאשר אתה רוצה להציג הודעה ספציפית לזרימה כאשר הצ'אט שלך באינטרנט והודעה אחרת כאשר הוא לא באינטרנט.
הדוגמה למעלה מציגה זרימה ששולחת הודעת ברוך הבא חמה למבקרים שלך כאשר סטטוס הצ'אט שלך באינטרנט, אך מבקשת מהם אימייל ומיידעת אותם כי תיצור איתם קשר מאוחר יותר כשלא תוכל להגיב על הבקשה.
דפדפן
מצב זה מאפשר לך לקבוע כיצד הזרימה תמשיך לפי הדפדפן של המבקר. אתה יכול, למשל, לגרום להודעת הזרימה להופיע רק למשתמשים שמשתמשים בדפדפן אינטרנט מסוים.
מערכת הפעלה
בדומה לדפדפן למעלה, מצבו של מערכת הפעלה מאפשר לך לשלוט על הזרימה לפי מערכת ההפעלה של המבקר (אתה יכול לבחור בין מערכות הפעלה לדסקטופ ולמובייל).
מובייל
בזכות מצב זה, תוכל ליצור נתיבים שונים עבור משתמשים שמשתמשים במכשירים ניידים. לדוגמה, תוכל ליצור נתיב שמציע למשתמשי מובייל תהליך ביצוע תשלומים יותר מותאם בעוד שמשתמשי דסקטופ מוצגים עם קטלוג מוצרים מפורט יותר.
מצב זה שימושי במיוחד ליצירת חוויית משתמש מותאמת אישית, שיפור מעורבות והגברת שיעורי ההמרה לעסק שלך.
מבקר חוזר
מצב זה מאפשר לזרימה שלך לפעול בצורה שונה כלפי מבקרים חדשים ומבקרים חוזרים באתר שלך. זה שונה משימוש במבקר חוזר לאתר כטריגר בזרימה שלך – מכיוון שאפשר ליצור זרימה עם טריגר שונה שאתה צריך (למשל, מבקר לוחץ על סמלה של הצ'אט) ולחבר את המצב הזה, מה שיוצר תרחיש שלא ניתן להשיג אחרת.
יום
מצב זה מאפשר לך לקבוע פעולות זרימה לפי יומי השבוע. לדוגמה, תוכל להפעיל זרימה מסוימת רק בימי שישי, כאשר יש לך מבצעים מיוחדים או הנחות.
שפה
מצב זה מאפשר לך ליצור זרימה שתשלח, לדוגמה, הודעות אוטומטיות ביותר משפה אחת (או לבצע פעולות אחרות לפי שפה). הזרימה תזהה את שפת הדפדפן המוגדרת כברירת מחדל של המבקר ותבצע את הפעולות בהתאם.
תוכל לקרוא עוד על יישום מצבו של שפה במאמר איך ליצור זרימה רב-לשונית.
מנוי לדיוור
מצב זה מאפשר לזרימה שלך לסנן מבקרים לפי סטטוס המנוי שלהם, ולבצע פעולות בהתאם. לדוגמה, אם מבקר הוא מנוי לדיוור, תוכל לשלוח לו תוכן ייחודי או הצעות מיוחדות.
בדוגמה למטה, הזרימה שולחת הודעת ברוך הבא לכל מנוי לדיוור שנכנס לדף ספציפי. אם מבקר עדיין לא מנוי, הזרימה מבקשת מהם כתובת אימייל ומנויה אותם אם הכתובת ניתנת.
ערך עגלת קניות
מצב ערך עגלת קניות מאפשר לזרימה שלך לבצע פעולות שונות בהתאם לתוכן של עגלת הקניות של המבקר (או לערך של התוכן הזה, אם להיות מדויק יותר). שים לב: מצב זה עובד רק על חשבונות Tidio שמשולבים עם חנות Shopify.
המצב בודק אם הערך הניתן תואם את התוכן של עגלת הקניות של הלקוח, מה שמאפשר לך לבצע פעולות שונות על סמך מידע זה. לדוגמה, תוכל ליידע את הלקוח על הערך המינימלי הנדרש כדי לקבל משלוח חינם, או לעודד לקוחות שמתכננים לרכוש פריטים בעלי ערך גבוה.
שיטות עבודה מומלצות
כדי להפיק את המרב מהמצבים ב-Tidio, יש כמה שיטות עבודה מומלצות שכדאי לשקול:
- הגדר מצבים ברורים: ודא שהמצבים שאתה מגדיר הם ברורים ומדויקים, כך שהזרימה שלך תוכל לפעול בצורה חלקה.
- ניסוי עם תוצאות שונות: אל תהסס לנסות תוצאות שונות עבור מצבים שונים כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור הקהל שלך.
- עקוב אחרי נתונים: השתמש בנתונים כדי להבין אילו מצבים עובדים ואילו לא, וכך תוכל לשפר את הזרימות שלך.
- התאם אישית את ההודעות: השתדל להתאים את ההודעות שלך לפי המצב של המבקר, כך שההודעות יהיו רלוונטיות יותר.
- שמור על עדכניות: ודא שהמצבים שלך מעודכנים עם השינויים באתר שלך או בשירותים שאתה מציע.
סיכום
מצבים ב-Tidio הם כלי רב עוצמה שיכול לשפר את חוויית המשתמש באתר שלך. על ידי הגדרת מצבים שונים, תוכל לשלוט על התנהגות הזרימה שלך ולהתאים אותה לצרכים של המבקרים שלך. זה יכול להוביל לשיפור במעורבות, בשיעורי ההמרה ובסופו של דבר בהצלחה של העסק שלך.
אם יש לך שאלות נוספות או אם אתה רוצה ללמוד עוד על מצבים ב-Tidio, אל תהסס לפנות אלינו או לבדוק את המאמרים הנוספים שלנו.