תוכן העניינים

8.29 שיפור המרות באמצעות הבנת המעורבות של קהלים שונים בגוגל אנליטיקס

שיפור המרות באמצעות הבנת המעורבות של קהלים שונים בגוגל אנליטיקס

עמוד זה הוא חלק 272 מתוך 317 במדריך מדריך גוגל אנליטיקס

שיפור המרות (Conversions) באתרי אינטרנט הוא מטרה מרכזית עבור כל בעל עסק או משווק המנהל פעילות אונליין. עם כניסתה של גוגל אנליטיקס 4 (Google Analytics 4) לתמונה, יש לנו עכשיו כלים חדשים ומתקדמים יותר להבנת התנהגות הקהל שלנו. בגרסה זו של Google Analytics, ניתן לקבל תובנות ברורות יותר על המסלול של המשתמשים באתר, להבין את הרגלי המעורבות שלהם ולפעול לשיפור החוויה שלהם ובכך להגדיל את שיעור ההמרות.

מהי המעורבות (Engagement) ב-Google Analytics 4?

Google Analytics 4 מציגה את המושג מעורבות (Engagement) בצורה שונה ומעמיקה יותר מהגרסאות הקודמות. המעורבות מתייחסת לכל פעולה שמבצע המשתמש באתר – החל מזמן שהות בעמוד, עמודים נצפים ועד לאינטראקציות כמו קליקים על קישורים או צפייה בסרטונים. הבנת המעורבות יכולה לסייע לנו להבין אילו עמודים או תכנים מושכים את הקהל ומובילים להמרה בפועל.

איך למצוא את מדדי המעורבות ב-GA4?

בגרסת Google Analytics 4 ישנם מספר דו"חות שמיועדים למעקב אחרי המעורבות של המשתמשים:

  • דו"ח מעורבות כוללת: מציג את משך הזמן הממוצע שנמצאים המשתמשים באתר וכמה אנשים פעילים בזמן נתון.
  • דו"ח אירועים (Events): מאפשר לעקוב אחרי פעולות משתמשים באתר, כל פעולה נחשבת לאירוע וניתן לראות כמה פעמים בוצעו אירועים מסוימים.
  • דו"ח המרות: הצגת ההמרות המדויקות לפי יעדים שהוגדרו מראש.

הבנת קהלים בגוגל אנליטיקס 4

ברור מאליו שכל קהל הוא שונה ומיוחד בדרכו, ולכן חשוב להכיר את המאפיינים וההרגלים של משתמשים שונים. בגוגל אנליטיקס 4, ניתן לפלח את הקהל לפי פרמטרים שונים כמו גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, מקור התנועה ועוד. כך ניתן לזהות אילו קהלים מגיבים בצורה הטובה ביותר לתוכן או להצעות מסוימות.

כיצד לשפר את ההמרות? 29

כדי לשפר את שיעור ההמרות שלכם, ראשית חשוב לזהות את נקודות החולשה או ה"צווארים הבקיקון" בתהליך המעורבות של המשתמשים. תוכלו לנצל את הכלים החדשניים של GA4 כדי לבצע את הפעולות הבאות:

  1. זיהוי תכנים פופולריים: הסתכלו על הנתונים כדי להבין איזה תוכן גורם למעורבות הגדולה ביותר, ושפרו תכנים אחרים בהתאם.
  2. מעקב אחר זרימת המשתמשים: הבינו את המסלול שמשתמשים עוברים באתר עד להמרה וגלו היכן הם אולי נתקעים או עוזבים.
  3. פירוק אירועים: נתחו פעולות מדויקות שהובילו להמרות ובדקו מה אפשר ללמוד מהם כדי לשפר פעולות נוספות.
  4. שיפורים טכניים: אם מדובר על זמן טעינה, תיקון קישורים שבורים או שינוי עיצובי, חשוב לוודא שהאתר פועל בצורה חלקה.

סיכום

המעבר ל-Google Analytics 4 מעניק למשווקים וכל בעל עסק הזדמנות ללמוד ולהבין טוב יותר את קהל היעד שלהם על ידי ניתוח מדויק יותר של מעורבות ותהליכי המשתמשים. הבנת המדדים השונים, ניתוח מעמיק והיכולת להתאים את הפעולות לאור המידע שתוכנת גוגל החדשה מספקת, מאפשרים לכם לשפר משמעותית את היכולת להמיר מבקרים ללקוחות פעילים ומרוצים.

תוכן נוסף שיכול לעניין אתכם

שתפו