אסטרטגיות מודעות לפיתוח תוכנה איכותית. חושבים כמו אדריכל מומחה ויוצרים תוכנה איכותית באמצעות דפוסי עיצוב ועקרונות.
אסטרטגיות מודעות לפיתוח תוכנה איכותית. חושבים כמו אדריכל מומחה ויוצרים תוכנה איכותית באמצעות דפוסי עיצוב ועקרונות.
מוצע על ידי: קורסרה (מה זה קורסרה?)
סדרה של 4 קורסים
לא נדרש ידע מוקדם
ללא סיכונים מיותרים
בסדרת הקורסים בהתמקצעות בעיצוב תוכנה ואדריכלות, תלמדו כיצד ליישם עקרונות, תבניות ואדריכלות עיצוב כדי ליצור יישומים ומערכות תוכנה שניתן לעשות בהם שימוש חוזר וגמישות. תלמדו כיצד לבטא ולתעד את העיצוב ואדריכלות של מערכת תוכנה באמצעות סימון חזותי.
דוגמאות מעשיות והזדמנויות ליישם את הידע שלכם יסייעו לכם לפתח מיומנויות חיפוש עבודה והכשרה רלוונטית בתעשיית התוכנה.
הפרויקט הסופי כולל יישום Android מבוסס Java, אשר אותו תערכו ותפתחו במהלך ארבעת הקורסים של ההתמקצעות. היישום יתפתח מיישום עבור משתמש יחיד השומר נתונים מקומית, ליישום Multi-User אותם שומרים נתונים מרחוק. בכל קורס תקבלו בסיס קוד ב-Java כנקודת התחלה ותצטרכו לתעד וליישם תכנים חדשים תוך שימוש בידע שרכשתם בקורס.
תוכלו למצוא הדרכות שיעזרו לכם להבין את בסיס הקוד ההתחלתי וללמוד את יסודות הפיתוח עבור Android.
קורס זה מעביר את המתחילים ב-Java לשלב הבא על ידי כיסוי ניתוח ועיצוב מונחה עצמים. תגלו כיצד ליצור תוכנה מודולרית, גמישה וניתנת לשימוש חוזר, באמצעות יישום עקרונות והנחיות עיצוב מונחה עצמים. תוכלו גם לתקשר את העיצובים הללו באמצעות סימון חזותי הנקרא שפת המודלים המאוחדת (UML).
בפרויקט הגמר תאתגרו ליישם את הידע שלכם על עיצוב מונחה עצמים על ידי פיתוח ומסמוך את בסיס הקוד של Java עבור אפליקציית Android עם מסמכים מתאימים ב-UML.
קורס זה מרחיב את ניתוח ועיצוב מונחה עצמים על ידי שילוב דפוסי עיצוב ליצירת אפליקציות אינטראקטיביות. דרך סקירה של דפוסי עיצוב מבוססים, תצברו ידע בסיסי לאפליקציות תוכנה מורכבות יותר. לבסוף, תזהו עיצובים בעייתיים של תוכנה על ידי התייחסות למדריך ריחות קוד.
בפרויקט הגמר תאתגרו לעצב מחדש אפליקציית Android מבוססת Java קיימת כדי ליישם שילוב של דפוסי עיצוב. תבקרו גם בסיס קוד Javascript נתון על ריחות קוד.
הדרך שבה רכיבי התוכנה — תתי-פרוצדורות, מחלקות, פונקציות וכו' — מסודרים, והאינטראקציות ביניהם, נקראת אדריכלות. בקורס זה תלמדו כיצד מייצגים את האדריכליות הללו, הן ב-UML והן בכלים ויזואליים אחרים. נציג את האדריכליות הנפוצות ביותר, תכונותיהן ודילמותיהן. נדבר על איך מעריכים אדריכליות, מה עושה אדריכלות טובה, ואיך ניתן לשפר אדריכלות. נדבר גם על איך האדריכלות משפיעה על תהליך פיתוח התוכנה.
בפרויקט הגמר תתעדו אפליקציית Android מבוססת Java עם דיאגרמות UML ותעריכו את האדריכלות של האפליקציה באמצעות שיטת ניתוח דילמות האדריכלות (ATAM).
בהתבסס על הבנה של סגנונות אדריכליים, תסקור אדריכליות עבור אפליקציות אינטרנט, ואז תחקור את יסודות האדריכלות המונחה שירות (SOA) בשתי גישות: שירותי רשת (WS*) ואדריכלות העברת מצבים מייצגת (REST). בפרויקט הגמר תתחברו לאפליקציית Android מבוססת Java עם Elasticsearch, שירות רשת עם ממשק מתכנת אפליקציות (API) REST.