אי פעם קרה לכם שבלעתם שעות של זמן פנוי בצפייה בסרטוני איפור ביוטיוב? אם כן – כנראה שיש לכם תשוקה לקוסמטיקה. למרבה הצער, תשוקה לא תמיד מתורגמת למיומנות. עבור אלו מבין מאוהבי הקוסמטיקה שאינם מוכשרים במיוחד בצד האמנותי, חלום ההצלחה כאמנית איפור יכול להיראות רחוק מדי. אבל אל תיסכלו אוהבי האיפור – ייתכן שעדיין יש מקום בענף היופי בשבילכם.

בשנים האחרונות, תעשיית הקוסמטיקה הפכה לפרטית ובעלות עצמאית יותר, כאשר קמעונאים קטנים מגדירים תחומים ייחודיים למוצריהם ברשתות חברתיות וקהילות מקוונות. עם התרבות הצרכנית שמתחכמת יותר לגבי הכימיקלים במוצרים והתעשייה הגדולה שאינה מסוגלת להתאים את עצמה לשוק המתרחב והמגוון – לעולם לא היה זמן טוב יותר לנסות להיות בעלים של מותג קוסמטיקה משלכם.

אבל איפה להתחיל? אם נתקעתם על מדריך זה, כנראה שהגעתם למקום הנכון.

למה למכור קוסמטיקה באינטרנט?

תעשיית הקוסמטיקה היא תעשייה מתרחבת. מגוון רחב של קטגוריות מוצרים – מטיפוח העור, איפור ובשמים, דרך מוצרי טיפוח אישי, מוצרי שיער ודאודורנטים – כולם רשמו צמיחה משמעותית בשנה האחרונה. למעשה, המספרים של תעשיית הקוסמטיקה עלו באופן קבוע במהלך העשור האחרון ומצפים לעלות בעוד 5% עד לשנה הבאה. במיוחד טיפוח העור הפך למגזר משתלם בשנים האחרונות – ומהווה 36% מצמיחת השוק העולמית.

בנוסף לכך, תעשיית הקוסמטיקה מציעה הרבה מקום לצמיחה לקטגוריות מוצרים מיוחדות. זה אומר בגדול שלמרות שיש הרבה שחקנים גדולים, גודל השוק והגיוון שבו הופכים את זה ליעיל יותר עבור הקמעונאים הקטנים לחתוך פיתה מהעוגה. אם זהו מפעל העסקים הראשון שלך, איפור הוא תעשייה נהדרת להתחיל בה את דרכך היזמית.

הקמת קו קוסמטיקה משלך ברשתות החברתיות

איפור וקוסמטיקה הם תחומים המתאימים לפרסום חזותי, כך שאם ברצונך להתחיל לשווק ברשתות החברתיות, עדיף לבחור ברשת חברתית כמו אינסטגרם או פינטרסט. שים לב גם לקהל היעד שלך כאשר אתה בוחר ברשת החברתית המתאימה. משתמשי פינטרסט נוטים להיות מבוגרים יותר ממשתמשי אינסטגרם, אז בחר רשת חברתית המתאימה לגיל. אפשר לנסות לבנות קהל עוקבים על שתי הרשתות, אך אנו לא ממליצים על כך אלא אם כן יש לך כמה עובדים. ניהיל שתי חשבונות חברתיים הוא הרבה עבודה, ואם אין לך הרבה זמן, ייתכן שיהיה יעיל יותר להתמקד ברשת אחת.

לפני שאתה עושה זאת, קח קצת זמן לחקור את התחום שלך כך שתקבל הבנה של איזה סוג של פוסטים יכולים לעניין את קהל היעד שלך. התחל על ידי בחירה וחקירה של תחום מסוים. תחום מסוים הוא קבוצת משתמשים שניתן לזהות ברשתות החברתיות, המשתפים תרבות משנית מקוונת. לחלק מהתחומים יש קול ושפה מיוחדים, אז תרצה לוודא שאתה חוקר את התחום הנבחר שלך באופן מעמיק.

חקור משתמשים ותגיות ברשתות החברתיות שבהן לדעתך קהל היעד שלך יכול להתאגד. לרוב, קהילות וקבוצות משתמשות בתגיות בפוסטים שלהן כך שקהל היעד יכול לזהות קטגוריות מסוימות וקהילות. לעיתים קרובות, מציאת תחומים טובים למכירה דורשת למצוא לקוחות שאינם מיוצגים היטב על ידי המותגים הקיימים. תחומים חדשים מתעוררים כל הזמן. אם אינך בטוח לאיזה תחום למכור, עקוב אחר המגמות העולות בתעשיית היופי והקוסמטיקה כדי להעיר את היצירתיות שלך.

לאחר שסיימת לחקור קהילות מקוונות עבור התחום שלך, תקבל תיאור על הקול, התוכן והתעניינויות שיהיו מעניינים יותר עבור קהל היעד שלך. זכור שאף אחד לא רוצה לעקוב אחר חשבון שפרסם רק מודעות. חשוב על איזה סוג של תוכן קהל היעד שלך יכול להתערב בו (לייק, תגובה ושיתוף). אל תזלזל בחשיבות התוכן שלך. משתמשים יכולים לעקוב ולבטל מעקב בלחיצה על כפתור, כך שעליך לתת להם סיבה להמשיך לעקוב אחריך.

נסה להשתומם מחשבונות אחרים באינסטגרם שדומים לתחום שאליו אתה מתכוון. עיין באופן שבו מותגים מצליחים כבר מעריכים את המשתמשים, כדי לקבל רעיון טוב על מה שצריך להיראות הפיד שלך באינסטגרם כדי לגדול. בניית מותג ברשתות חברתיות יכולה לקחת זמן, אך אם תבוצע בצורה נכונה זה יהיה שווה את הכמות הגדולה של מכירות והשיתוף שתצליח להשיג.

היזהר מלקחת קיצורי דרך שמשמעם קניית עוקבים או שכירת בוטים. כלים אלה יכולים לספק לך רשימת עוקבים גבוהה במהירות, אך קיצורי דרך של עוקבים מזויפים מסכנים את הזיהוי של מנגנוני ספאם ברשתות החברתיות ובדרך כלל אינם מספקים שום מעורבות או ערך. הצלחה ברשתות החברתיות נמסרת על בניית קשרים אמיתיים עם אנשים אמיתיים – משהו שבוטים אינם טובים במיוחד בכך. בניית אמון לוקחת זמן, אך זה דרוש עבור פופולריות של מותג ברשתות החברתיות להתרגמות למכירות.

שיווק מותג יופי באינסטגרם באמצעות משפיענים

כאשר אתה מתחיל לבנות את הנוכחות שלך ברשתות החברתיות, שקול להשתמש בשיתוף פעולה עם אינפלואנסרים, מבקרים או אנשים משפיעים בתחום הקוסמטיקה והיופי. זה יכול לעזור לך להגיע לקהל יעד רחב יותר ולקבל חשיפה למותג שלך. כמו כן, זה יכול לספק ביקורות ופידבק חיובי על המוצרים שלך ממשתמשים שכבר זכו לאמון הקהל שלהם.

דאג לקיים אינטראקציה עם העוקבים שלך ולהגיב על תגובותיהם, כדי לבנות קהילה שמחוברת ומעריכה את המותג שלך. זה יעזור לקדם אמון במותג ולהמחיש את התמיכה והקשר שלך עם הלקוחות. כמו כן, תן תמיכה מהירה ומקצועית במקרים של שאלות או בעיות עם המוצרים שלך.

בניית מותג קוסמטיקה מצליח ברשתות החברתיות היא תהליך ארוך ומאתגר. עם זאת, בהתמדה ובשימוש בטכניקות הנכונות, תוכל ליצור נוכחות מרשימה, לקבל קהל מחובר ולהגדיל את המכירות שלך. זכור להתמקד בבניית קשרים אמיתיים.

אינסטגרם מציע הרבה אפשרויות לתוכן בנושא איפור וקוסמטיקה. מאחר שאינסטגרם הוא מדיום חזותי שבו ניתן לפרסם תמונות וסרטונים קצרים, קל לדמיין קהילה של אנשי קוסמטיקה המעריכים תוכן כמו הדרכות איפור, שינוי מראה ותמונות של עיצובי איפור מעניינים.

היתרון הגדול של האיפור הוא שיש המון משפיעים בתחום הקוסמטיקה באינסטגרם שאפשר לגייס כדי לעזור לבנות קהילה למותג שלך. משפיעים באינסטגרם הם משתמשים עם תעבורה גבוהה שבנו רמת אמון עם הקהל שלהם. כשמשתמש בונה רמת אמון כזו עם הקהל, זה מוסיף ערך לאישור המוצרים שלהם. אם המשתמשים מקבלים המלצה ממשפיע, זה כמו לקבל עצה ממומחה או חבר מהימן.

לעיתים קרובות משפיעים יבקשו תשלום עבור קידום מוצרים בערוץ שלהם, אך בדרך כלל זה שווה את כמות התעבורה שזה יביא לחשבון שלך. כמו כן, זכור שרק מפני שלמשפיע יש הרבה עוקבים, זה לא בהכרח אומר שהעוקבים שלו יעקבו גם אחריך. חשבון קטן יותר עם קהילה מעורבת יותר יספק יותר ערך לעוקבים שלך מאשר חשבון גדול עם עוקבים לא מעורבים.

בנוסף לקידום מוצרים באמצעות משפיעים, אפשר גם ליצור שיתופי פעולה עם משפיעים בתחום הקוסמטיקה. זה יכול לכלול פרויקטים משולבים, תחרויות או אירועים שבהם גם המשפיע וגם המותג שלך מוצגים באופן משולב. זה יכול לעזור להרחיב את הנראות של המותג שלך וליצור קשרים חזקים עם משפיעים והקהל שלהם.

לפני שאתה מתחיל לעבוד עם משפיעים, עשה מחקר עליהם ווודא שהם מתאימים לאסתטיקה ולערכים של המותג שלך. בחר משפיעים שיכולים להגיע לקהל היעד שלך ושיכולים להציג את המוצרים שלך באופן משכנע ואמין.

כשאתה עובד עם משפיעים, זכור לעקוב אחר הביצועים של הקמפיינים שלך כדי לוודא שאתה מקבל תמורה טובה עבור ההשקעה שלך. שים לב למדדים כמו רמות המעורבות של העוקבים, התגובות והשיתופים של הפוסטים המקודמים, וכמובן, המכירות שנוצרות כתוצאה מהקידום. זה יעזור לך להבין איזה משפיעים ואיזה קמפיינים עובדים בצורה הטובה ביותר עבור המותג שלך ולבצע שיפורים בהמשך.

כדי לשמור על קשרים חזקים עם משפיעים, עבוד בצורה שקופה ובונה עימם. תכנן קמפיינים מראש ובהסכמה משולבת, ותן להם חופש להביע את עצמם באופן ייחודי ואמיתי. זה יעזור להבטיח שהקידום יראה טבעי ומעניין לעוקבים שלהם.

לבסוף, השתמש במשוב שאתה מקבל מהקהל ומהמשפיעים כדי לשפר את המוצרים והשיווק שלך. אם אתה קשוב לצרכים ולבקשות של הלקוחות הפוטנציאליים שלך, זה יכול לעזור לך להתאים את המוצרים והקמפיינים שלך בהתאם ולהגדיל את הסיכויים להצלחה בטווח הארוך.

בסיכום, שיתוף פעולה עם משפיעים באינסטגרם יכול להיות דרך חזקה לקדם את המותג היפי שלך. על מנת להצליח בכך, חשוב לבחור את המשפיעים הנכונים, לבנות קשרים חזקים עימם, ולקדם את המוצרים שלך באופן משכנע ואמין. עבודה משולבת עם משפיעים יכולה להביא לגידול במספר העוקבים, המעורבות והמכירות של המותג שלך, תוך שמירה על קשר קרוב עם הקהל היעד שלך והתאמת המוצרים והשירותים שלך לצרכים ולבקשות שלהם.

אחת הדרכים להשיג שיתופי פעולה עם משפיעים היא ליצור קשר אישי איתם, להציע שיתוף פעולה שיהיה טוב גם עבורם וגם עבורך. זכור כי משפיעים רבים מחפשים קשרים אמיתיים ושיתופי פעולה שיכולים לעזור גם להם לגדול ולהתפתח.

בנוסף, חשוב להשקיע בתכנון וביצירת תוכן איכותי שיוכל לשמש את המשפיעים במהלך הקמפיין. כך תוכל לוודא שהתוכן שלך מתאים לאופי של המשפיע, לקהל היעד שלך, ולמוצרים והשירותים שאתה מציע.

לא פחות חשוב, חשוב להיות סבלני ולא לצפות לתוצאות מיידיות מהשיתופים עם המשפיעים. זכור כי כל משפיע וקהל היעד שלו שונים, ויתכן שלוקח זמן לקדם את המותג שלך באופן חזק ובר קיימא. המשך לנסות דרכים חדשות ויצירתיות לשיתוף פעולה עם משפיעים, ולמד מהפערים וההצלחות של כל קמפיין על מנת לשפר את השיטות שלך בהמשך.

חשוב גם לנהל מעקב אחרי התקשרות עם משפיעים ולבדוק את התוצאות המדידות של כל שיתוף פעולה. מדדים כמו צפיות, לייקים, תגובות ושיתופים יכולים לספק מידע על כמה המשפיע הוציא את המוצר שלך וכמה מכירות זה ייצר. אם אתה לומד כי שיתוף פעולה מסוים לא הוביל לתוצאות הרצויות, עיין במדדים ובמשוב הקבוצתי כדי לגלות איפה ניתן לשפר ולהתאים את השיתוף פעולה בהמשך.

בנוגע לתקציב, קבע תקציב מראש עבור שיתופי פעולה עם משפיעים וחלק אותו בהתאם לגודל ולרמת ההשפעה של כל משפיע. ייתכן שתרצה לשקול להשקיע יותר במשפיעים עם קהל יעד גדול ומעורב, אך לעתים קרובות משפיעים קטנים עם קהל מחויב יכולים לספק תמורה טובה יותר.

חיפוש ספקים לקוסמטיקה למשלוח ישיר של מוצרים

בנושא מוצרי יופי, יש לך כמה אפשרויות בנוגע למקום ממנו תרכוש את המוצרים שלך. באפשרותך לייצר קוסמטיקה בבית אם יש לך את הציוד והידע הדרושים – אבל אם אתה רוצה להתמקד ברוב הזמן שלך בשיווק, ייתכן שזה יהיה הכי טוב לך לקבל את המוצר במשלוח ישיר.

משלוח ישיר הוא דגם עסקי שבו המוצרים נשלחים ישירות מהספק שלך ללקוח לאחר שהזמין את המוצר. דבר זה מעביר את האחריות לתחזוקה ואחסון המלאי לצד שלישי והופך את המטלה לקלה יותר עבורך בנושא שיווק המותג. מכיוון שהמוצרים שלך נשלחים רק לאחר שנרכשו, לך תהיה שולי רווח טוב יותר. משלוח ישיר שימושי אם אתה חדש לבעלות עסקים, כיוון שמשלוח פריטים בדרך זו הוא גם בעלות נמוכה וסיכון נמוך.

מודל עסקי

באתר AliExpress קיימים מוצרי קוסמטיקה רבים ומגוונים, כך שסביר להניח שתמצא מוצרים המתאימים לכל קטע שוק. מוצרים כמו פומדת לשפתיים וצלליות עיניים, שבדרך כלל נמכרים בין 20-30 דולר בחנויות המובילות, ניתן לרכוש באתר AliExpress בשבריר המחיר (בין דולר אחד לחמישה דולרים). בנוסף, מכיוון ששיטת המשלוח הישיר (Drop-shipping) מאפשרת שליחת המוצרים רק לאחר שנערכה מכירה, זה פוחת מסיכון שהעלויות יעלו על הרווחים. מוצרים כאלה, שמאפשרים שולי רווח גדול, מעניקים לך מרווח גמישות למבצעים ולהורדות מחיר.

בהתחשב בצמיחה שראינו (וצפויה להמשיך) בתעשיית היופי, זהו נקודת עסקה מעולה עבור יזמים ראשונים. משלוח ישיר של מוצרי קוסמטיקה הוא נמוך בסיכון ובעלות, ותעשיית האיפור מאפשרת בצורה יחסית קלה ליצור קטע שוק מיוחד.

התחל מותג קוסמטיקה ויופי משלך!

עם צמיחה בענף, אפשרויות drop-shipping בסיכון נמוך ונישות שקל למצוא – תעשיית האיפור והקוסמטיקה נהדרת עבור יזמים ראשונים.

טיפים לדרופשיפינג

AliExpress לפעמים יכול להיראות מהמם כי יש כל כך הרבה מוצרים. אם אינך יודע מאיפה להתחיל בכל הנוגע לבחירת מוצר, מיין את תוצאות החיפוש שלך לפי “המוסדר ביותר”. זה יציב את המוכרים הטובים ביותר בראש הרשימה וייתן לך מושג כללי על מה מוכר ומה פופולרי. אתה יכול גם להשתמש ב-Oberlo כדי לשלוח מוצרים ישירות מספקים.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

כדי לקבל מושג טוב יותר על איך המקרים נראים בחיים האמיתיים, בדוק את הכרטיסייה ביקורות עבור רשימות מוצרים וצפה ב”ביקורות עם תמונות”. הקפד לקרוא גם את הביקורות, כדי לראות מה אחרים אומרים על המוצר. כמו כן, תרצה לבדוק את הכרטיסייה “עסקאות” ברשימת המוצר ב- AliExpress. אם אתה רואה מספר רכישות מאדם אחד, סביר להניח שהוא שולח את הפריט. זה אומר לך שזה כנראה פריט טוב למכור.

למרות שאולי אתה משלם כמעט כלום על AliExpress, אל תתמחר נמוך יותר את המוצרים שלך. תרצה להשאיר מספיק מרווח לשיווק, אז נסה למכור מוצרים במחיר גבוה פי שלושה או ארבעה.

נסה לשלב את הפריטים שלך בקבוצות נושא, או להציע מוצרים משלימים. בדוק מה התחרות מוכרת כדי לקבל מושג טוב יותר אילו קטגוריות מוצרים עשויות להיות רלוונטיות במיוחד לקהל שלך.

פלטפורמות כמו פייסבוק מאפשרות לך למקד לתכונות או התנהגויות מאוד ספציפיות. לדוגמה, אם אתה משתמש במודעות פייסבוק כדי למשוך תנועה לחנות טלפונים סלולריים, אתה יכול למקד למשתמשי iPhone 6 עבור כיסויי טלפון לאייפון 6 ולמקד למשתמשי טלפון LG V10 עבור כיסויי טלפון LG V10. ניתן למצוא אפשרויות ספציפיות למכשירים אלה בקטע ‘מיקוד התנהגות' של מנהל המודעות שלך בפייסבוק. מיקוד יתר יכול להיות מיושם על מגוון רחב של התנהגויות ודמוגרפיות.