תוכנת ניהול קשרי לקוחות (CRM) היא אחת הכלים החשובים ביותר שעסק המכירות שלך יכול להשקיע בהם. היא מפשטת את התהליכים, מניחה את כל המידע הנכון בטווח יד, ומאפשרת לך לזהות תבניות בנתונים אלה שיכולות להניע מכירות עתידיות.

המונח CRM מקובל מדי פעם בעולם המכירות והשיווק, אך זה ייתכן שלא יהיה ברור מיידית מה התוכנה הזו עושה ואיך היא מספקת את היתרונות המדהימים האלה. אז ניכנס לעומק כאן עם דוגמאות לשונות של תוכנות CRM, ואז נדבר את כל הדרכים שבהן CRM איכותי – כמו CRM המכירות Monday.com – יכול לעזור להשיג את מטרות המכירות שלכם.

למרות שישנן פונקציות רבות וסוגים שונים של תוכנות CRM, כמה מהן בולטות בזכות הכלים ורמת ההתאמה האישית שהן מציעות. איזו תוכנה תבחרו תלוי במה שעיסוק העסק שלכם ואיזה כלים אתם חושבים שחשובים ביותר.

1. CRM המכירות של Monday

כמובן, אי אפשר לכתוב רשימה של דוגמאות לתוכנות CRM מבלי לכלול בה את CRM המכירות של Monday.

CRM המכירות של יום שני הוא פלטפורמת מכירות B2B שנבנתה כך שתוכל להתאים לצרכים האישיים של כל עסק. הממשק המבוסס לוח שמאפשר לך לבנות את כל המידע שאתה צריך כדי לעקוב אחר מדדים רלוונטיים של מכירות ונתוני לקוחות. כמו כן, ניתן ללחוץ על כל אזור כדי לקבל תצוגה מעמיקה יותר של כל עסקה.

אפשר לראות את צינור המכירות שלך במבט, לעקוב אחרי מי בעל החשבון של איזה לקוח, איפה הם נמצאים בתהליך המכירה, אנשי קשר רלוונטיים של הלקוח, ועוד – הכול באותו מקום. צוות המכירות שלך יכול גם לתקשר בין חבריו בעמודת העדכונים ללא צורך לעזוב את מערכת העבודה, שולחים הודעות וקבצים רלוונטיים.

כך שאפשר להבין כי CRM המכירות של יום שני מספק פתרון חכם ומעניין, המאפשר לך לשמור על הכל במקום אחד, כגיבור סרט מותחן שמנסה למצוא את הפתרון המושלם לתעלומת המכירות.

כך שבסופו של דבר, בחירת ה-CRM המתאים לעסק שלך תלויה בצרכים הייחודיים שלך ובכלים הרלוונטיים שאתה רואה כחיוניים להצלחה. אז קח את הזמן לחקור, להשוות ולבחון את האפשרויות, ואל תשכח ליהנות מהמסע בדרך למציאת CRM המושלם עבורך. כי בסוף, מי אמר שניהול קשרי לקוחות צריך להיות משעמם?

CRM

ל-CRM המכירות של יום שני יש גם שלל פיצ'רים שימושיים נוספים, כולל:

  • סנכרון דואר אלקטרוני כדי לייעל תקשורת עם לקוחות
  • שליחת מיילים ישירות מתוך מערכת העבודה של monday.com
  • יומנים של הודעות לשמירה על רשומות.
  • תזכורות אוטומטיות ותבניות
  • לוחות מותאמים אישית למעקב אחר לידים, ניהול תקציבים וכו'.

כל זה מצטבר לחווית משתמש פשוטה ותכליתית שנראית נהדר. ואת זה אפשר לבנות מבלי לדעת איך לכתוב קוד.

אז עכשיו, כשאתה יודע על כל הפיצ'רים המדהימים של יום שני, תוכל לקפוץ על עסק המכירות שלך כמו נינג'ה של CRM ולהשיג את היעדים שלך בקלות ובסגנון.

2. Hubspot CRM

עוד מערכת CRM מובילה היא המצעה של Hubspot. גם היא מאפשרת ניהול של נתוני לקוחות ומעקב אחר אינטראקציות, כך שיוצרת ציר זמן של פעילות עבור כל לקוח.

CRM של Hubspot גם מאפשר לך לעקוב אחר תהליכי המכירות והשירות שלך, יחד עם מגוון של פונקציות נוספות שייתכן שתצטרך למדוד. היא משתלבת עם עיסקאות פופולריות רבות ואפליקציות, ומרחיבה את הפונקציונליות שלה לכלול שילוב דואר אלקטרוני ואפליקציות כמו Shopify.

ב-CRM זה משולבים מוצרים שונים ש-Hubspot מציע, כמו Marketing Hub ו-Sales Hub, לכלי אחד.

3. Salesforce CRM

בין מערכות ה-CRM הפופולריות יותר כיום לעסקים נמצאת גם Salesforce. מערכת ה-CRM שלהם, בשם Customer 360, מציעה שילוב של תכונות שיכולות לעזור לצוותי B2B לבצע מכירות יעילות יותר, כולל ניתוח נתוני לקוח מפורט.

Customer 360 משתמשת ב-Slack כפלטפורמת תקשורת עבור הצוותים לשמור על קשר זה עם זה. בדומה ל-CRM של Hubspot, מוצר Salesforce משלב כמה מוצרים שונים לסוויטה אחת הממוקדת בניהול קשרי לקוחות.

אז הנה, עכשיו עמדנו על כמה דוגמאות מרכזיות של מערכות CRM מובילות בשוק. המטרה היא לבחור במערכת שמתאימה ביותר לצרכים הייחודיים של עסקך, ולא פחות חשוב – שתוכל לתפקד בצורה קלה ומהנה.

זכור, הרי אנו חיים בעידן הדיגיטלי, ולפעמים קצת תרבות וידעות על הכלים המתאימים יכולים להביא לגישה מהירה וחכמה לניהול קשרי הלקוחות שלך. אז תרגל את מוחך, התחיל לחקור את האפשרויות, ואנו בטוחים שבסוף תמצא את ה-CRM המושלם עבורך. ובכל זאת, מי אמר שלומדים לא יכול להיות כיף ומשעשע?

 

היתרונות של CRM

מערכת CRM איכותית יכולה לעזור לך ליישם ולנהל את מאמצי המכירות שלך בצורה יעילה יותר. הנה כיצד:

1. מידע מאורגן ומעשי

רוב אפשרויות מערכות ניהול מכירות בשוק יכולות לאסוף נתוני לקוח, וכן לרשום את האינטראקציות של הצוות שלך במהלך תהליך המכירה כדי שיהיה להם ארכיון לחזור אליו. אך מה שמכשיר את מערכות ה-CRM להיות עוצמתיות באמת הוא יכולתן לארגן את המידע הזה ולהפוך אותו לחיפושי.

CRM איכותי יאפשר לך, לדוגמה, לחפש עסקה לפי שם החברה או איש הקשר. ואם מספר חברי הצוות עובדים על אותה חשבון, ה-CRM יעניק להם גישה לרשומה המלאה של המרות בין הצוות שלך והלקוח, כך שאף אחד לא יחסר מידע.

2. מידע מרכזי

מערכות ה-CRM גם מעניקות לכולם גישה למידע הנכון כך ששום דבר לא יסתיים במחלקה אחת. כל אחד מצוותך יש את המידע הנדרש כדי לקבל החלטות ואם יתעקש בבעיה, יודע איזו איש קשר ליצור איתו קשר ישירות.

3. חיסכון בזמן

הפוקוס על המשימות שמופעלות באופן אוטומטי ותזכורות, בנוסף לתבניות דואר אלקטרוני ושילובים שמאפשרים לך לעשות כמעט הכל ישירות במערכת CRM, גורמים לחיסכון בזמן על משימות ידניות וחוזרות. זה זמן שהצוות שלך יכול להשקיע בעבודה החשובה של בניית יחסים טובים יותר עם לקוחות.

מערכות CRM יכולות אף לאוטומטיזציה של דוחות מכירות לצוות שלך, כך שתוכל לקבל תמונה רחבה יותר של ביצועי המכירות בכל עת, בכמה דקות כמעט. בין לוחות המכירות ותכונות מעקב אחר הלידים, CRM המכירות של יום שני מאפשר לך לקבל תמונה רחבה יותר של הנתונים שלך בדרך זו בכל עת שתרצה מבלי לצטרך להפעיל דוח.

4. ניהול טוב יותר של קשרי הלקוחות

זהו, לבסוף, המטרה העיקרית של CRM. פעולות מעקב פשוטות יותר עם תוכנה זו, ופיצול הלקוחות לקטגוריות הופך את הרשימות הארוכות של כתובות הדואר האלקטרוני ממסויטות לניתוח וקלות יותר להתמודד עימן.

שמירה על קשר עם הלקוחות באמצעות CRM

הצוות שלך צריך להיות מסוגל להיפגש עם האנשים בכל שלב שבמיכסה מכירותית. ו-CRM המכירות של יום שני יכול לעזור להם לעשות די בדיוק זאת עם מגוון של שילובים, הודעות בפנים הלוח ושיתוף קבצים ואינסוף של התאמה אישית.

דוגמה אחת של כיצד ניתן להשתמש ב-CRM המכירות של יום שני היא היכולת לראות בדיוק איפה כל ליד נמצא בצינור המכירות. גרפיקה של חמישה שלבים מ”ליד מאושר” עד “ניצחון” מציגה בצורה פשוטה בדיוק היכן נמצאת כל עסקה כך שלא תאבד מעקב.

CRM מכירות

הודעות הדואר האלקטרוני תמיד נשמרות כטיוטות, כך שהתכתובת החשובה לא תאבד. וזו רק קצה הקרחון.

שאלות נפוצות

אילו דוגמאות ישנות לכליי CRM?

הכלים שמובנים במערכת CRM יכולים להשתנות בהתאם לתוכנה, אך ישנן כמה שנמצאות בכל המותגים. למשל, אוטומציות מובנות בכמעט כל CRM וכוללות הודעות ואישורים אוטומטיים, ודואר אלקטרוני לאחר מעקב אוטומטי. כליי ניתוח יכולים גם לעזור לאסוף משוב מלקוחות בנוגע למוצרים ולחוויות הלקוח עם החברה שלך.

מהם ארבעת עמודי התוכנה של CRM?

ישנם ארבעה רכיבים שנחשבים למהותיים ליישום מערכת CRM, ולעיתים קוראים להם ארבעת עמודי התוכנה של CRM. הארבעה הם כוח אדם, אסטרטגיה, תהליך וטכנולוגיה, וכל אחד מהם פועל כרגלי השולחן – אם אחד מהם נכשל, כל המערכת נכשלת.

אילו שלושה סוגים של מערכות CRM קיימים?

מערכות CRM מחולקות לשלושה קטגוריות רחבות, כשכל אחת מתמחה בתחום אחר: תהליכיות, ניתוחיות ושיתופיות. מערכות התהליכיות מקלות על התהליכים היומיומיים במכירות, מערכות הניתוחיות מאפשרות לך לייצא משמעות מניתוחי נתונים לקוח כדי להבין מגמות ולקבל תובנות, ומערכות השיתופיות מתמקדות בשיפור התקשורת בין מחלקות העסק. CRM המכירות של monday.com כולל אלמנטים מכל שלושת הקטגוריות.

זהו, אלה כמה מהשאלות הנפוצות על מערכות CRM. עכשיו שיש לך מעט יותר תחקיר בתחום זה, תוכל לקבל תשובות ולבחון את האפשרויות הטובות ביותר עבור עסקך. כל מערכת CRM יכולה להיות הכלי האידיאלי להגשים את צרכיך ולשפר את יכולת הניהול שלך בצורה משמעותית.