טיפול בחולים בבית באמצעות טלרפואה. אנשי מקצוע בתחום הבריאות יכולים להפעיל טיפול קליני מרוחק תוך שימוש בידע הנדרש לכך.
טיפול בחולים בבית באמצעות טלרפואה. אנשי מקצוע בתחום הבריאות יכולים להפעיל טיפול קליני מרוחק תוך שימוש בידע הנדרש לכך.
מוצע על ידי: קורסרה (מה זה קורסרה?)
סדרה של 4 קורסים
לא נדרש ידע מוקדם
ללא סיכונים מיותרים
מאז הופעתו של נגיף הקורונה החדש בסוף 2019, הנגיף התפשט לכל קצוות העולם. העלויות היו גבוהות מאוד, מכיוון שכמות ההדבקויות הלכה וגדלה והיו אובדן חיי אדם, דבר שגרם לנו להסתגל ל"נורמליות" חדשה בטיפול בבריאות. האתגר לטפל בבריאות המטופלים ובני משפחותיהם, ובקהילות שלנו, הוא עצום. כיצד ניתן לספק שירותי בריאות איכותיים במהלך המשבר הזה? כיצד ניתן לרכז את תשומת הלב במטופלים עם מחלות כרוניות ולמנוע מהם חשיפה לסיכונים מיותרים? חלק מהפתרונות שנמצאו הם באמצעות טכנולוגיות של טל-בריאות, אסטרטגיה שנעסוק בה בקורס זה. טל-בריאות מתכוונת לאסטרטגיה השלמה להענקת טיפול רפואי, הכשרה מקצועית למתמחים בתחום הבריאות, מפגשים מנהליים או ניהול רשומות רפואיות אלקטרוניות, ושירותי חינוך למטופלים הניתנים על ידי עובדים סוציאליים בצורה מרחוק.
בקורס זה נשתדל לספק את הכלים הבסיסיים לכל מקצוען בריאות שמעוניין להעניק טיפול וירטואלי דרך כל פלטפורמה שמציעה שיחת וידיאו. כמו כל מתחיל, זהו אתגר לשלב כלים חדשים בטיפול הקליני. אך החשוב מכל הוא לקחת את הצעד הראשון ולגלות את האפשרויות החדשות שטכנולוגיות תקשורת יכולות להציע. לעמוד מאחורי מסך יכול להיות בהתחלה מכשול בהגעה למטופל המוטרד ולכן הוצגו המלצות להנחיית ראיונות אמפתיים בסביבות וירטואליות. יחד עם זאת, יש להכיר בכך שבקרוב טל-רפואה תהפוך לסטנדרט בטיפול במטופלים, ולכן יש צורך לשלב זאת בעבודתנו בהדרגה, עם ליווי מומחים בתחום.
במהלך הקורס ייבדק גם כיצד עמותות רפואיות ומוסדות חינוך פנו לצורך לפתור את המגבלות של מרחק גיאוגרפי באוכלוסיות שנמצאות באזורים מרוחקים כדי לקדם שוויון בטיפול רפואי ולאפשר להם גישה לשירותי בריאות איכותיים במועד.
הגידול הניכר בפיתוחים טכנולוגיים לא פסח על תחום הבריאות, דבר שמעשיר את הכלים והמשאבים שיש למקצועני הבריאות כדי להבטיח איכות טיפול. במיוחד בטיפול מרחוק, הטכנולוגיה מהווה אפשרות לקיום אינטראקציה עם המטופל, ניטור קליני, חקירה ואבחנה. באופן זה, מקצועני הבריאות במאה ה-21 חייבים לפתח את כישוריהם כדי לשלב את הטכנולוגיות הללו בטיפול הקליני הרגיל, לא רק כאסטרטגיה חירום במהלך המגפה, אלא כאופציה נוספת לספק טיפול, לצמצם בעיות בריאות ולקיים חינוך.
ההתפתחות של מודלי טיפול לכיוון גישה הוליסטית, שבה האדם במרכז ומעורב באופן פעיל בהחלטות על בריאותו, חיזקה את ההבנה של טיפול עצמי ואלמנטי הנתמכים בו ככלי מרכזי לשליטה במחלות כרוניות. התמיכה בניהול עצמי אפשרה לאנשים עם מחלות שאינן מדבקות לא רק להכיר את מחלתם, אלא גם ללמוד עליה, להתמחות בניטור עצמי ולפתח את הכישורים הנדרשים לקבלת החלטות על שליטתם העצמית. טל-רפואה שיחקה תפקיד מרכזי בתהליך זה, ובשנים האחרונות הפכה לכלי מפתח לחיזוק התנהגויות טיפול עצמי, תוך עידוד הפיכת הקשר בין המטופל למקצוען הבריאות לשיח דו-כיווני, שממשיך לקדם את התקשורת ביניהם ומתחזק גם בעזרת טכנולוגיה.
טל-בריאות צריכה להיות מפושטת כאמצעי ללימוד טיפול עצמי דרך הכשרה בהשתקפות עצמית וסימולציה מרחוק, תוך שמירה על מסגרות אתיות וחוקיות המוסדות על בסיס כיבוד פרטיות, כאשר האדם וצרכיו הם במרכז ההחלטות.