פתח את אסטרטגיית השיווק שלך. גלה את היסודות של מחקר שוק, מיקוד, תמהיל שיווק ותכנון קמפיינים.
פתח את אסטרטגיית השיווק שלך. גלה את היסודות של מחקר שוק, מיקוד, תמהיל שיווק ותכנון קמפיינים.
מוצע על ידי: קורסרה (מה זה קורסרה?)
סדרה של 3 קורסים
לא נדרש ידע מוקדם
ללא סיכונים מיותרים
האם אתה שומע את המילה "שיווק" כל יום, אך לא בטוח מה זה באמת שיווק או למה העסק שלך זקוק לו? האם אתה יודע ששיווק חשוב עבור החברה, המוצר או השירות שלך, אך לא יודע מאיפה להתחיל?
בפרויקט הסופי תפתח תוכנית שיווק עבור מוצר או שירות.
לבצע מחקר שוק, לפרש את הממצאים, להבין את התנהגות הצרכנים, ולהשתמש בידע הזה לפיתוח אסטרטגיות שיווק אפקטיביות.
המיקוד הוא הלב של כל אסטרטגיית שיווק, הליבה שצריכה להיות מדויקת. לא משנה אם תתחילו עם קבוצת יעד ברורה או עם הצעת ערך ייחודית: בסוף תצטרכו להגיע לקטע שוק ברור שעליו נבנה את תוכנית השיווק שלנו.
בקורס הזה – השני במיקוד שלנו באסטרטגיית שיווק – פרופסור במוסד IE, איגנסיו גפו, ינחה אתכם דרך השלבים החיוניים של תהליך שיווקי זה, החל מהמרכיבים הבסיסיים שדרושים לכם ועד החלטות על חלוקת השוק והשיווק. הקורס יבחן את המגמות המרכזיות בשוק שתפגשו ויספק לכם כלים מעשיים חשובים.
הקורס כולל ראיונות עם אנשי מקצוע מהמשק, כמו גם סרטונים מצולמים בשטח שבהם נחקרו חברי הציבור על עמדותיהם לגבי מושג זה. לאחר הקורס הזה לא תהיה לכם שום ספק היכן למקם את המוצר שלכם ואיזה קטע אתם מתכוונים למשוך.
יסודות תמהיל השיווק מכינים אתכם לשלב החשוב ביותר בהבאת המוצר שלכם לשוק – איך ואיפה תשווקו אותו? הקורס מציע מבוא מפורט לארבעת ה-P של השיווק (מוצר, מחיר, מקום וקידום).
המפגש על המוצר יעזור לכם להבין ולנהל את התפקיד האסטרטגי של מותגים ומוצרים בהנעת תוצאות עסקיות, בעוד שמפגש המחיר יכסה את המושגים וטכניקות העיקריים לקביעת מחירים.
תשלים את זה עם מיומנויות ממפגש המקום, שבו תחשבו על ערוצי חלוקה ואסטרטגיות קמעונאיות במטרה להגדיר אסטרטגיית הפצה עבור המוצר או השירות שלכם. לבסוף, באמצעות הפעילויות הקידומיות (תקשורת), חקרו את ערוצי התקשורת השונים והבינו את חשיבות תכנית המדיה, תוך התמקדות במדיה החברתית ואסטרטגיה חוצת ערוצים.
פרופסורים IE מריה תרזה ארנזבל ופרננדו קורטינאס ינחו אתכם בשלב החשוב הזה של אסטרטגיית השיווק באמצעות ראיונות עם אנשי מקצוע מהתחום. לאחר קורס זה תהיו מוכנים להחליט היכן ואיך אתם רוצים לשווק את המוצר שלכם.
ליצור את תוכנית השיווק שלכם עבור רעיון המוצר או השירות שלכם. בקורס הזה תלמדו כיצד לייצר את הכלי השיווקי החשוב ביותר לכל עסק.
במקום ללמוד רק את השלבים של תוכנית השיווק, תתבקשו בכל שבוע להשלים מטלה שמוערכת על ידי חברים, שתעזור לכם למלא גרסה מקוצרת של התוכנית. תידרשו למפות את ארבעת השלבים הקריטיים עבור רעיון המוצר או השירות שלכם או להשתמש במקרה המבחן של ניסאן ליף (מצורף בקריאות הנוספות) כדי לייצר דוגמה מקצועית.
רמון דיאז ברנארדו – פרופסור עם יותר מ-20 שנות ניסיון – ינחה אתכם בארבעה השלבים החשובים ביותר של תוכנית השיווק: ניתוח, אסטרטגיית שיווק, תמהיל שיווק ותוצאות צפויות. במהלך המסע הזה, הוא יקיים ראיונות עם מומחים מהחברות המובילות בינלאומיות בשיווק וכן יזמין את הסטודנטים להצטרף אליו להסברים ולדיונים.
קורס מצוין וייחודי זה מאפשר לכם לא רק ללמוד את החלקים החיוניים של תוכנית השיווק אלא גם לתכנן את עתיד העסק שלכם ולקחת את הצעדים הראשונים בדרך להשקת המוצר שלכם.
פרויקט הגמר ידרוש מכם לקחת את הידע שרכשתם במהלך ההתמחות הזו ולהביא אותו לידי מימוש. כל שבוע מחולק לרכיבי אסטרטגיית השיווק השונים: ניתוח שוק, אסטרטגיית שיווק, יישום תמהיל שיווק ותוצאות צפויות.
עברו על התיאוריה של כל שבוע והחזקו את המושגים עם מבחנים בשאלות מחזקות.
לאחר סקירת החומרים שנלמדו תדרשו לנתח את מקרה המבחן: "מלון איפסום: אסטרטגיה שיווקית ומסחרית לשרוד." עכשיו הגיע הזמן לשים את מה שלמדתם למבחן!
המנהל הכללי של מלון איפסום, רפאל אסקובדו, ניצב מול דילמה: למרות שהמלון שלו מצליח במכירות ורווחיות, דירקטוריון המלון אינו מרוצה ודורש שיפורים בתוצאות. עכשיו תלוי בכם ליצור את אסטרטגיית השיווק של רפאל. התוצאה יכולה להוביל לשתי אפשרויות: שבחים מדירקטוריון המלון… או פיטורין!
לצד פרויקט הגמר ישנם פורומי דיון, מבחנים וביקורות peer לשיפור ההבנה שלכם של התיאוריה שניתנה במהלך ההתמחות. שתפו את המחשבות, הרעיונות ודונו עם תלמידים אחרים עם תחומי עניין דומים מרחבי העולם, עם אותו רצון להרחיב את הידע השיווקי שלכם.