מבוא
למדו כיצד להגדיר ולכוון מעורבות עובדים כדי לשפר את תרבות החברה שלכם ולטפח תוצאות עסקיות טובות יותר!
מהי מעורבות עובדים? מעורבות עובדים מוגדרת כהתחייבות הרגשית של העובד לעבודה שלו ולמקום העבודה.
לשמור על מעורבות עובדים גבוהה וליצור סביבה בה העובדים מרגישים מוטיבציה ונלהבים מחזון החברה שלכם זה דבר קשה יותר ממה שרבים – אפילו מנהלים ואנשי משאבי אנוש – מבינים. הבנת מה מניע עובדים מעורבים והימנעות ממעורבות נמוכה ברמה האישית וברמת הצוות שווה בהחלט את המאמץ הנוסף. כאשר יש לכם אסטרטגיית מעורבות עובדים אפקטיבית, אתם יכולים לעזור לעובדים להשיג את המיטב בעבודתם, לשפר את התוצאות העסקיות, לצמצם היעדרויות ועוד.
במאמר זה תלמדו מהי מעורבות עובדים ולמה היא כה חשובה, תפרקו את סוגי המעורבות השונים של עובדים, ותגלו כיצד הגישה הנתונית של ActivTrak לשיפור מעורבות עובדים יכולה לעזור לעובדים להישאר נלהבים מהמשימה של החברה שלכם.
בחרו היכן להתחיל:
- מהי מעורבות עובדים?
- למה מעורבות עובדים חשובה?
- האתגרים בהבנת מעורבות עובדים
- כיצד למדוד מעורבות עובדים באופן אפקטיבי
- הגדלת מעורבות עובדים עם ActivTrak
מהי מעורבות עובדים?
מעורבות עובדים שונה מאושר או שביעות רצון עובדים (נדון בסיבות לכך בסעיף הבא), אם כי היא יכולה להיות מקושרת לשני תכונות אלה. עובד מעורב הוא מישהו שמנותק בעבודתו ודואג לתפקידו, לעמיתיו ולעבודתו בכללותו. עובדים מעורבים חווים תחושת סיפוק אמיתית מעבודתם היומיומית, אשר לא מתבטאת רק בביצועי העובד הפרטי, אלא גם בתוצאות העסקיות הרחבות יותר.
כמנהל, זה חשוב להכיר את הסוגים העיקריים של מעורבות עובדים שכוללים:
- מעורבות קוגניטיבית: עובדים שחווים מעורבות קוגניטיבית מודעים ומעורבים לחלוטין בתוכניות הכלליות של הארגון שלהם. הם יודעים מה עליהם לעשות כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר מאמצי עבודתם. עובדים עם מעורבות קוגניטיבית מבינים ומתחברים בקלות למשימת החברה.
- מעורבות פיזית: עובדים שמעורבים פיזית מקדישים את האנרגיה הרגשית והפיזית שלהם לעבודה שלהם. על מנת להיות מעורב פיזית, העובדים צריכים להיות מצוידים באנרגיה פיזית ומנטלית כדי להקדיש חלק ניכר ממנה לעבודה. חברות שמחפשות שיהיו להן עובדים עם מעורבות פיזית חייבות לנקוט צעדים לתמיכה בבריאות הרווחה הכללית של עובדיהן.
- מעורבות רגשית: עובדים שמעורבים רגשית הם בעלי חיבור רגשי לעבודתם ומעבירים את רגשותיהם בצורה חיובית לתפקידם. עובדים אלה חווים תחושת השתייכות, בטוחים בארגון שלהם ומרגישים טוב לגבי העבודה שהם עושים. עובדים אלה נוטים לשביעות רצון גבוהה יותר ומסייעים להצלחת העסק.
כל ארגון הוא ייחודי, ולעובדים מעורבים לא תמיד תיכנס לקטגוריה אחת שלמה. ישוב, הסוגים האלו מציעים דרך מועילה לחברות לקונספט על אסטרטגיות מעורבות עובדים ותוכניות למנוע חוסר מעורבות.
למרבה הצער, חוסר מעורבות הוא בעיה משמעותית בתעשיות השונות. מחקר Gallup הראה כי רק כ-36% מהעובדים בארה"ב מעורבים בעבודתם. המספר הזה יורד ל-20% אם כוללים מדדים מרחבי העולם. מדדי חוסר מעורבות גם מעלים דאגה מפרספקטיבה של שימור עובדים. Gallup מצא כי 74% מהעובדים הלא מעורבים באופן פעיל הם או מחפשים עבודה או בחיפוש פעיל אחר עבודה חדשה. המספר הזה יורד ל-55% עבור עובדים שלא מעורבים ורק 30% עבור עובדים המעורבים.
למה מעורבות עובדים חשובה?
מעורבות עובדים היא מרכזית לשיעור שימור הביצועים והפרודוקטיביות של עובדים. עובדים שמרגישים שהחברה שלהם מעריכה את רווחתם, מכירה בתרומתם, מספקת הזדמנויות להתפתחות ומאפשרת להם להיות במיטבם בעבודתם נוטים להיות יותר מחוייבים להצלחת החברה ומוטיבציה להשגת מטרותיה. מצד שני, חוסר מעורבות ומצבחות עובדים ירודות כללית תורמים לאחוזי הנטישה הגבוהים של עובדים ועלולים לפגוע ברווחיות החברה ולחסל מוניטין ותחושת המשמעות של הארגון.
למעשה, Gallup מצא שמקום עבודה עם רמות מעורבות גבוהות של העובדים מגדיל את הרווחיות ב-21%, בעוד שעובדים לא מעורבים יכולים לעלות לחברות עד 550 מיליארד דולר בשנה. מנהלים חייבים לקחת את מעורבות העובדים ברצינות כדי לשפר רווחי חברה, לבקר את רמות פרודוקטיביות העובדים כאמצעי לארגון ומנוף לפיתוח השקעות שבטוואח הארוך הן הנכס הקריטי והצליח ביותר לחברה ולעובדיה.
האתגרים בהבנת מעורבות עובדים
הבנת המניעים של מעורבות עובדים חיונית לשיפור, אבל לדייק את רמות מעורבות העובדים זה קל יותר לא לומר מאשר לעשות. בעוד כלים כמו סקרים למעורבות עובדים יכולים לכוון אתכם בכיוון כללי, הם עשויים להבדקו בכל מיני חשקלות דיווח עצמי והטיות שמשפיעות על צורות אחרות של משוב עובדים. התוצאות המירביות של סקרים יכולות רק להביע נקודה אחת ספציפית בזמן ואין עניין שבקטגוריה זו של תובנות לא יהפוך לדוחות מלאים מדוייקים כי הם לעיתים קרובות יחסרו אלמנטים של דיווח מחשבה מכוונת ומדיוק שכן חלק מהעובדים עשויים לא להרגיש בטוחים לפרסם את חוויותיהם של המעורבות בסקרים מנחה, כי הם חוששים שאם יזכירו את החששות שלהם זה ישקף עליהם לרעה.
עם כוח עבודה רחב שמורכב ברובו מאחורי מסכים, היוצרים קשה יותר למנהלים לקבל את תחושה אמיתית של עלייה כללית במעורבות העובדים. לחוש מהתחושה, מנהלים זקוקים ללכת מעבר למשוב עובדים ולסקרים ולהשתמש במדדי נתונים מבוססים כדי להבין ולטפל ברמות מעורבות העובדים.
כיצד למדוד מעורבות עובדים באופן אפקטיבי
הגישה של ActivTrak מסתמכת על נתונים כמותיים למדידת מעורבות העובדים וניהול יזמות אפקטיביות שיוכלו לסייע לעובדים לעבוד בחכמה רבה יותר. עם תוכנת הנתונים המבוססת על נתוני ActivTrak, מנהלים ועובדים יכולים לשחק תפקיד פעיל בשיפור שביעות רצון והשגת רווחת העובדים.
עם המטריקות של ActivTrak, מנהלים יכולים להתמקד בסימנים מוקדמים של חוסר מעורבות, לקבוע מדויק ואפקטיבי את רמות המעורבות ולקבל רעיונות מותאמות אישית למעורבות העובדים כדי לנקוט בפרוגה הנכונה בזמן.
- תובנות פרסונליות: ActivTrak לא רק מספקת למנהלים תובנות על מדדי המעורבות העובדים שהיא אוספת וניתוחים, אלא גם מאפשרת לעובדים עצמיים לקבל תובנות פרסונליות על הביצועים שלהם. באמצעות הדרכת העובדים להפיק תועלת מהמחוון תובנות פרסונליות, מנהלים יכולים להעצים את העובדים לקחת את העמידות העצמית שיכולה גם להביא לרמות מעורבות גבוהות יותר.
- ActivTrak Coach: תכונת האימון מזהה סימנים מוקדמים של חוסר מיקוד וחוסר יעילות – אינדיקציות קלאסיות לחוסר מעורבות. המערכת מספקת למנהלים הצעות מותאמות אישית ומבוססות מידע כדי להתמודד בצורה יזומה עם הבעיות הללו עם חברי צוותם לפני שמעורבות העובדים והביצועים שלהם מתחילים לסבול.
- אמצע עבודה: מדד מעורבות עובדים זה חיוני לזיהוי ולהבנת סימנים של שריפת עובדים. מנהלים יכולים להשתמש בו כדי להעריך את העומס על הצוותים ולזהות מי מוגזם ומי עשוי להחזיק יכולת עודפת. לאחר מכן תוכלו למנף את התובנות האלו להשלמת מחדש פרויקטים, מניעת שריפת עובדים והגברת מעורבות אצל עובדים תחת המחוזיקים.
הגדלת מעורבות עובדים עם ActivTrak
עובדים מעורבים הם העמוד השדרה של כל עסק מצליח. הם ממלאים תפקיד קריטי בקיום היעדים של החברה ויוצרים תרבות חברה חיובית. למרבה הצער, חוסר מעורבות ממשיך להיות בעיה בסביבות עבודה פיזיות, מרוחקות והיברידיות. מנהלים חייבים להבין את החשיבות של מעורבות עובדים ולנקוט בצעדים סופיים כדי לבנות תוכניות מעורבות עובדים פתוחות, שקופות ומבוססות נתונים.
ב-ActivTrak, אנו יודעים שכתה נתונים ברי מידה הם הכלי הטוב ביותר שמנהל יכול להשתמש כדי למדוד ולפעול על מעורבות עובדים. בעזרת המידע הגולמי והניהול המציע תובנות מועילות, ActivTrak כאן לעזור למנהלים להגדיל את מעורבות העובדים ולהינות מכל היתרונות הנלווים בזכות זה.
טיפים למקצוענים
- זכרו שהגדרת מעורבות עובדים שונה מאושר עובדים, שביעות רצון העובדים או חווית העובדים
- לכו מעבר לתוצאות סקרי מעורבות עובדים או ביקורות ביצועיות, כדי למדוד פרמטרים של מעורבות עובדים באופן יזום ולקבל תובנות פרקטיות
תעדפו יוזמות מעורבות עובדים כדי להגדיל הצלחה עסקית, לשפר שימור עובדים, ועוד
הבנת המושג מעורבות עובדים
מעורבות עובדים היא לא רק מילה באופנה, אלא היא מהותית להצלחת הארגון. כאשר עובדים מרגישים מעורבים, הם לא רק מבצעים את עבודתם, אלא הם גם משקיעים את עצמם בתהליך, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר.
הקשר בין מעורבות עובדים להצלחה עסקית
מחקרים מראים כי יש קשר ישיר בין מעורבות עובדים לבין הצלחה עסקית. כאשר עובדים מעורבים, הם נוטים להיות פרודוקטיביים יותר, מה שמוביל לרווחים גבוהים יותר עבור החברה.
היתרונות של מעורבות עובדים
- שיפור ביצועים
- הפחתת היעדרויות
- שיפור שביעות רצון לקוחות
- הגברת נאמנות עובדים
כיצד לשפר את מעורבות העובדים
ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי לשפר את מעורבות העובדים:
- יצירת סביבה תומכת ומכילה
- הענקת משוב קבוע ובונה
- הצעת הזדמנויות להתפתחות מקצועית
- הקשבה לצרכים ולרצונות של העובדים
- חיזוק הקשר בין העובדים למנהלים
באמצעות צעדים אלו, ניתן לשפר את מעורבות העובדים וליצור תרבות ארגונית חיובית.
סיכום
מעורבות עובדים היא מרכיב קריטי להצלחת כל ארגון. על ידי הבנת המושג, מדידת רמות המעורבות, והתמקדות בשיפורן, מנהלים יכולים להבטיח שהעובדים שלהם יהיו מעורבים, מרוצים ומחויבים להצלחת הארגון.