תוכן נוסף שיכול לעניין אתכם

מבחן ד' – שאלה 7

שתפו, חבל שתישארו עם כל הידע הזה לבד

Facebook
WhatsApp
Email

הנח כי תה ולימון הם מוצרים משלימים

  • בחורף גדל הביקוש לתה.
  • הצג והסבר, בעזרת עקומות ביקוש והיצע של שוק הלימונים, את ההשפעה של הגידול בביקוש לתה על הפדיון של מגדלי הלימונים.

תשובה:

  • אם שינוי בביקוש למוצר א' גורם לשינוי באותו כיוון בביקוש למוצר ב', אנו אומרים כי מוצרים א' ו – ב' הם "מוצרים משלימים". במקרה שלנו: מאחר ונתון כי תה ולימון הם מוצרים משלימים, אזי גידול בביקוש לתה, גורם לגידול בביקוש ללימון (ולהיפך: קיטון בביקוש לתה יגרום לקיטון בביקוש ללימון).
  • כמו כל מוצר אחר, המחיר והכמות הנמכרת של הלימונים נקבעים על פי נקודת החיתוך בין עקומת הביקוש (D_0) לעקומת ההיצע (S_0). פדיון מגדלי הלימונים הוא המכפלה של כמות הלימונים הנמכרת במחירם. לכן, במצב המוצא: המחיר הוא P_0, הכמות הנמכרת היא X_0 והפדיון הוא P_0*X_0. (תרשים 31)
  • בחורף גדל הביקוש לתה ולכן יגדל גם הביקוש ללימונים. גידול בביקוש ללימונים מתבטא בעלייה של עקומת הביקוש (עקומת הביקוש D_0 תעלה ל – D_1). (תרשים 32) שיווי המשקל החדש יהיה בנקודה 1 בה מחיר הלימונים יעלה ל – P_1 והכמות הנמכרת תגדל ל – X_1. עקב כך, ניתן לראות כי בעקבות הגידול בביקוש לתה – יגדל הפדיון של מגדלי הלימונים ויעמוד על X_1*P_1.

תרשים 31:

תרשים 32:

תרשים 32

שתפו

preloader