ntroduction and Supply & Demand הוא קורס מקוון בחינם המוצע על ידי MIT OpenCourseWare המכסה עקרונות כלכליים בסיסיים. הקורס מועבר על ידי פרופסור ג'ון גרובר והוא חלק מתכנית הלימודים המבוא של MIT לתואר ראשון בכלכלה. בסרטון YouTube זה, פרופסור גרובר מספק מבוא לקורס וסקירה של המושגים הכלכליים הבסיסיים של היצע וביקוש.

הסרטון מתחיל בכך שפרופסור גרובר מסביר שכלכלה היא המחקר של איך אנשים עושים בחירות מול מחסור. הוא מציג את המושגים של עלות הזדמנות וניתוח שוליים ומדגים כיצד ניתן להשתמש בהם כדי לקבל החלטות לגבי מה לייצר ולצרוך.

לאחר מכן הפוקוס עובר למושג היצע וביקוש. פרופסור גרובר מסביר שמחיר הסחורה נקבע על פי האינטראקציה בין ההיצע והביקוש לסחורה זו. הוא מספק הסבר אינטואיטיבי כיצד נגזרות עקומות ההיצע והביקוש וכיצד ניתן להשתמש בהן כדי לקבוע את המחיר והכמות בשיווי המשקל בשוק.

הסרטון מכסה גם מספר מושגים קשורים, כמו גמישות הביקוש, המודדת את היענות הצרכנים לשינויים במחיר, ועודף צרכני, שהוא ההפרש בין המחיר המקסימלי שצרכן מוכן לשלם עבור סחורה המחיר האמיתי שהם משלמים.

לאורך הסרטון, פרופסור גרובר מספק דוגמאות רבות ויישומים מהעולם האמיתי של המושגים הנידונים. הוא מראה כיצד ניתן להשתמש בחוקי ההיצע והביקוש כדי לנתח מגוון רחב של שווקים, מדיור ועבודה ועד סחורות וסחר בינלאומי.

בסך הכל, סרטון זה מספק מבוא מרתק ונגיש לכמה מהמושגים החשובים ביותר בכלכלה. בין אם אתה סטודנט המעוניין לקבל הבנה בסיסית בכלכלה או פשוט מעוניין ללמוד עוד על אופן הפעולה של השווקים, הסרטון הזה הוא מקום מצוין להתחיל בו.