חוזה עתידי הוא הסכם מחייב משפטית לקנייה או מכירה של נכס מסוים במחיר קבוע מראש בזמן מוגדר בעתיד. הנכס המדובר יכול להיות כל דבר, החל מסחורה כמו זהב או נפט, וכלה במכשיר פיננסי כמו מטבע או מדד מניות.

חוזים עתידיים משמשים מגוון רחב של משתתפים בשוק, לרבות יצרנים וצרכנים של נכס הבסיס, ספקולנטים וגידורים. יצרנים וצרכנים משתמשים בחוזים עתידיים כדי לנעול מחיר לנכס שהם מתכננים לקנות או למכור בעתיד, בעוד שספקולנטים משתמשים בהם כדי להרוויח מתנועות מחירים. הגידורים משתמשים בחוזים עתידיים כדי לקזז את הסיכון של תנודות מחירים בנכס שכבר בבעלותם.

אחד המאפיינים המרכזיים של חוזה עתידי הוא שהוא נסחר בבורסה מפוקחת, כמו בורסת הסחורות של שיקגו (CME) או הבורסה הבין-יבשתית (ICE). המשמעות היא שתנאי החוזה, כגון תאריך התפוגה והמחיר שבו הנכס ייקנה או יימכר, הם סטנדרטיים בכל החוזים מאותו סוג.

כאשר אתה מתקשר בחוזה עתידי, אתה נדרש להעמיד סכום כסף מסוים, המכונה מרווח, כבטוחה. מרווח זה הוא חלק מהערך הכולל של החוזה, והוא משמש לכיסוי כל הפסדים פוטנציאליים אם מחיר נכס הבסיס נע כנגד הפוזיציה שלך. ככל שמחיר הנכס ישתנה, ערך המרווח שלך ישתנה גם כן. אם הערך של המרווח שלך יורד מתחת לרמה מסוימת, המכונה קריאת מרווח, תידרש להשקיע יותר כסף כדי לשמור על המיקום שלך.

חוזים עתידיים יכולים לשמש לסחר במגוון רחב של נכסים, כולל סחורות, מטבעות, מדדי מניות ואפילו ריביות. לכל סוג חוזה יש מאפיינים ספציפיים משלו, כגון תאריך התפוגה ונכס הבסיס, אך כולם פועלים באותה דרך בסיסית.

לסיכום, חוזה עתידי הוא הסכם משפטי מחייב לקנייה או מכירה של נכס במחיר קבוע מראש בזמן מוגדר בעתיד. הוא נסחר בבורסה מפוקחת, ודורש שימוש במרווח כבטוחה. חוזים עתידיים משמשים מגוון רחב של משתתפים בשוק, לרבות יצרנים וצרכנים, ספקולנטים ומגדרים, כדי לנהל את הסיכון של תנודות מחירים בנכס הבסיס.

דוגמאות למניות מפורסמות שיש להן חוזים עתידיים כוללות חברות כמו אפל, גוגל ואמזון. לדוגמה, חוזה החוזים העתידיים E-mini S&P 500, הנסחר ב-CME, מאפשר לסוחרים להעלות ספקולציות לגבי תנועת מדד S&P 500, המורכב מ-500 החברות הבורסאיות הגדולות בארצות הברית, כולל אפל. , גוגל ואמזון.

מדד נאסד”ק 100 הוא דוגמה נוספת למדד מניות שיש לו חוזה עתידי. חוזה החוזים העתידיים NQ E-mini Nasdaq 100, הנסחר ב-CME, מאפשר לסוחרים להעלות ספקולציות על תנועת מדד Nasdaq 100, המורכב מ-100 החברות הלא פיננסיות הגדולות הנסחרות בבורסת נאסד”ק.

מבחינת מטבע, החוזה העתידי הפופולרי ביותר הוא החוזה העתידי של Euro FX, הנסחר ב-CME. חוזה זה מאפשר לסוחרים להעלות ספקולציות על תנועת האירו מול הדולר האמריקאי.

Plus500 היא פלטפורמת מסחר מקוונת המציעה מגוון רחב של מכשירים פיננסיים, כולל חוזים עתידיים. סוחרים יכולים להשתמש ב-Plus500 כדי להעלות ספקולציות לגבי תנועת נכס הבסיס בחוזה עתידי, כגון מחיר של סחורה או ערך מטבע. Plus500 מציעה גם מסחר ברווחים, המאפשר לסוחרים לקחת עמדה גדולה יותר ממה שהם היו יכולים לעשות עם הכסף שיש להם בהישג יד. הפלטפורמה מציעה גם כלים לניהול סיכונים, כגון פקודות סטופ-לוס, שיכולות לעזור לסוחרים להגביל את ההפסדים הפוטנציאליים שלהם.

לסיכום, חוזים עתידיים הם סוג של חוזה פיננסי המאפשר לסוחרים להעלות ספקולציות לגבי תנועה של נכס בסיס, כגון מניה, מדד מניות, סחורה או מטבע. Plus500 היא פלטפורמת מסחר מקוונת המציעה מגוון רחב של מכשירים פיננסיים, כולל חוזים עתידיים. הפלטפורמה של Plus500 מספקת ממשק ידידותי למשתמש וכלים רבי עוצמה למסחר בחוזים עתידיים.

לקריאה נוספת : חוזים עתידיים על מדדים