אם אתם מחפשים להרחיב את ההשכלה שלכם, יכול מאוד להיות שאתם תוהים אם Coursera היא פלטפורמת הלמידה הנכונה עבורכם; אז החלטתי לנסות ולהסביר על Coursera ולענות על כמה שיותר שאלות, כדי שתוכלו לעשות את ההחלטה הזו בראש שקט 🙂

בשנים האחרונות, פלטפורמות לימוד אונליין הפכו לפופולריות ביותר. הדרישה ללמידה מרחוק גרמה להמון אוניברסיטאות ומכללות בעולם לשלב כוחות עם הפלטפורמות האלה כדי להציע את הקורסים, ההכשרות ואפילו התארים שלהן – ללמידה אונליין. אחת הפלטפורמות המובילות בשוק היא Couresra, שמציעה מעל ל-3,500 קורסים, התמחויות ותארים – עם יותר מ-40 מיליון תלמידים בכל העולם.

במאמר הזה אני מתכוון לבדוק לעומק מה יש ל-Couresra להציע, לדבר על התעודות שהם מנפקים, לבחון את העלויות של הקורסים, ולתת את דעתי הכנה לגבי האם המחיר שווה את זה.

אז בואו נתחיל!

מה זה Coursera?

Coursera היא פלטפורמת השכלה ענקית המציעה “קורסים פתוחים מקוונים מרובי-משתתפים” (באנגלית: Massive Open Online Courses או MOOCs) בקשת רחבה ביותר של תחומים. המטרה של Coursera היא בעצם לספק חינוך איכותי להמונים: הם משתפים פעולה עם יותר מ-150 אוניברסיטאות ומכללות מוכרות בעולם, מציעים יותר מ-3,500 קורסים, מאות “התמחויות” (לזה נגיע בהמשך), ארבעה תארים אקדמיים מלאים – ומלמדים יותר מ-40 מיליון תלמידים. כן, אני יודע. זה מספר מטורף.

כל הלימודים ב-Coursera הם 100% אונליין. ל-Coursera יש גם אפליקציה משלה, כך שברגע שנרשמים לקורס מסוים, כל החומרים זמינים לתלמיד בכל רגע נתון (ובכל מקום בעולם – יתרון שנהניתי ממנו מאוד כשלמדתי עיצוב גרפי  בזמן טיול ארוך במזרח).

הלימודים ב-Coursera הם אידיאליים לכל מי שרוצה ללמוד משהו חדש, ולכל מי שרוצה לשפר את המיומנויות שלו, בעיקר אם החומר הלימודי מכוון לקריירה מסוימת.

10 הקורסים והתעודות הטובים ביותר של Coursera בשנת 2020

אם בא לכם לקפוץ קדימה ולראות מה יש ל-Coursera להציע, עשיתי בשבילכם את העבודה: חרשתי את האתר שלהם, בדקתי ביקורות וחוות דעת, ובניתי לכם את רשימת “הטובים ביותר”:

קורס פרטים
FREE CLASS FROM YALE – The Science of Well-Being קראו עוד
GOOGLE – Google IT Automation with Python קראו עוד
IBM – IBM Data Science קראו עוד
STANFORD – Machine Learning קראו עוד
UNIVERSITY OF MICHIGAN – Python for Everybody קראו עוד
GOOGLE – Google IT Support קראו עוד
DEEPLEARNING.AI – Deep Learning קראו עוד
JOHNS HOPKINS UNIVERSITY – Data Science קראו עוד
GEORGIA TECH – Fundamentals of Engineering Exam Review קראו עוד
UNIVERSITY OF PENNSYLVANIA AND UNICEF – Social Norms, Social Change קראו עוד

כמה עולים הלימודים ב-Coursera?

קודם כל חשוב לדעת שיש ב-Coursera אלפי קורסים בחינם. ברגע שאתם נרשמים, אתם מקבלים באופן מיידי גישה לכל חומרי הלימוד כולל הרצאות וידאו, ואתם לא משלמים אגורה. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים בתעודה של Coursera, יש שלושה סוגים של תמחורים, וקל מאוד להבין אותם. בואו נסתכל עליהם:

תעודת סיום קורס Coursera

כמו שאמרנו, יש המון המון קורסים חינמיים, אבל Coursera דורשים מכם תשלום על התעודה שהם מנפיקים בסוף, וגם על המבחנים ועבודות ההגשה שנבדקות על ידי חברים ללימודים (תכף אסביר איך בדיוק זה עובד). אז זה התשלום הנמוך ביותר שתשלמו ב-Coursera, והסכומים כאן נעים בין 29 ל-99 דולר.

ברוב המקרים מדובר בתשלום חד-פעמי, שנותן לכם גישה לקורס למשך 180 יום. לכל קורס יש מחיר מעט שונה ואתם יכולים לראות את המחיר המדויק בעמוד הבית של הקורס.

חשוב: יש סיכוי שתופיע לכם האפשרות לעשות מינוי מקיף, שכולל את כל קטלוג הקורסים של Coursera. אם תבחרו בה, עדיין תצטרכו להירשם לכל קורס ספציפי שתרצו ללמוד, אבל לא תצטרכו להוסיף כל תשלום.

התמחויות ב-Coursera

האפשרות הזו מעניקה לכם תעודת התמחות בתחום קריירה ספציפי מסוים שמעניין אתכם: קורסים מסוימים מוגדרים כחלק מ”התמחות” (Specialization) מסוימת, ולקורסים האלו לא תוכלו להירשם בחינם. הם זמינים למי שנרשם כמנוי ב-Coursera, וגם כאן התשלום מאוד שקוף וידידותי: משלמים סכום קבוע (ולא גבוה במיוחד) בכל חודש, ואז ה”התמחות” כולה – וכל הקורסים שהיא כוללת – זמינים לכם בצורה בלתי מוגבלת. במילים אחרות: לאחר שתירשמו כמנויים, תשלמו סכום חודשי קבוע, עד שתסיימו את כל הקורסים בהתמחות, או עד שתבטלו את המינוי.

הקורסים בהתמחויות נמשכים בדרך כלל בין ארבעה לשישה שבועות, והמחיר הוא בין 39 ל-79 דולר בחודש. ההבדל נובע מהשינויים והשיפורים התכופים שהם עוברים; כמעט בכל הקורסים נעשים עדכונים כשמידע חדש ורלוונטי צריך להיכנס לחומר הקורס.

בהתמחויות, כל עוד המינוי שלכם פעיל, תהיה לכם גישה חופשית (וללא פרסומות!) לכל חומרי הלימוד, בכל הקורסים שבהתמחות. אם בהמשך תרצו גישה לקורס שלא כלול בהתמחות הזו, תצטרכו כמובן לשלם תשלום נוסף – אבל באופן עקרוני, התמחויות מעוצבות ובנויות כך שחומר רלוונטי מקיף בתחום מסוים יהיה כלול בכל התמחות.

דבר חשוב: Coursera מציעים תקופת ניסיון של שבוע חינם בכל מה שקשור להתמחויות, כך שאם התחלתם התמחות מסוימת והבנתם שהיא לא בשבילכם, אתם מקבלים את כל הכסף בחזרה. זה דבר מאוד חשוב כי המשמעות היא שכל מי שרוצה ללמוד דברים מקצועיים ב-Coursera יכול לבדוק ולנסות עד שהוא מוצא את ההתמחות המתאימה לו, בלי לסכן את הכסף שלו בכלל.

תארים אקדמיים אונליין ב-Coursera

אז כן, יש דבר כזה תואר אקדמי באינטרנט. זהו תואר אקדמי מלא, מוכר בכל העולם, שמגיע עם תעודה רשמית של מוסד לימודי איכותי.

לסיים תואר אקדמי ב-Coursera לוקח בין שנה לשלוש שנים, תלוי בתואר כמובן. המחיר הוא בין 15,000 דולר ל-25,000 דולר, מחיר די דומה למחיר של תואר ממוצע בישראל, אבל נמוך בהרבה ממחיר של תואר אמריקאי. בהתחשב בזה שרוב התארים ב-Coursera הם תארים רשמיים של מוסדות אקדמיים מוכרים, גם כאן המחיר מאוד משתלם….. אבל אולי פחות לנו כישראלים 🙂

האם זה שווה את זה?

בעיני, כן. Coursera מספקים פלטפורמה מקיפה ביותר, שנותנת לאנשים בכל העולם אפשרות לפתח את הידע שלהם בהמון נושאים, עם יותר מ-3,500 קורסים, התמחויות ותארים. זה המקום לציין ש-Courseraהיא פלטפורמה פתוחה, משמע שכל מי שרוצה יכול להעלות לשם קורס – וזה אומר שיש ששם רמות שונות בכל מה שנוגע לעומק ולאיכות הקורסים.

כדי שתוכלו לקבל מושג על איך זה באמת עובד ומה תקבלו כשתירשמו לקורס ב-Coursera, אני רוצה שניגע עכשיו, בקצרה, בכל אחד מהדברים החשובים. ככה תוכלו לדעת בדיוק מה זה Coursera, ולעשות החלטה חכמה שמתאימה לכם. כדי שהכל יהיה ברור יותר, אפילו עשיתי צילומי מסך 🙂

תוכניות לימוד ב-Coursera

כרגע יש ב-Coursera חמש תוכניות לימוד:

קורסים

Coursera מאפשרים לבחור מבין 3,500 קורסים שמועברים על ידי מורים מעולים מאוניברסיטאות ידועות ומוסדות חינוכיים מוכרים. בקורסים יש הרצאות וידאו, מבחנים עם ציון, עבודות הגשה שנבדקות על ידי תלמידים שלומדים יחד איתכם בקורס (הם יתנו לכם הערות על העבודה, ואתם תתנו להם הערות על שלהם), שיעורי בית מוקלטים, ופורום דיון קבוצתי. לאחר שתסיימו את כל מטלות הקורס תקבלו תעודת סיום, וגם גרסה דיגיטלית שלה, שתוכלו לשתף או להוסיף לעמוד אתר האינטרנט / לינקדאין שלכם. התעודה הזו היא אולי לא תעודה מקצועית שתכובד במוסדות אקדמיים, אבל היא תתן לכם ידע רב שכנראה תוכלו להשתמש בו כבר משלב ראיון העבודה.

התמחויות (Specializations)

אם הכוונה שלכם היא להתמחות במיומנות מקצועית מסוימת, תוכניות ההתמחות של Coursera הן כנראה הדבר הנכון עבורכם. כל התמחות היא בעצם סדרה של קורסים שיעזרו לכם להגיע אל המטרה שלכם; קבוצה נבחרת של קורסים באותו נושא. לדוגמה, נאמר שאתם רוצים ללמוד מדעי הנתונים. תוכלו לקחת קורס יחיד, או לבחור להתמחוֹת בתחום מסוים – ולקחת אשכול של קורסים שקשורים למדעי הנתונים, ומכסים היבטים שונים של התחום.

כאשר אתם מסיימים התמחות, אתם מקבלים תעודה ייחודית שמעידה על סיום מוצלח של כל הקורסים. ב-Coursera יש כרגע 310 התמחויות, והפופולרית והמצליחה שבהן היא ההתמחות במדעי הנתונים – סדרת קורסים שפותחה ומועברת על ידי אוניברסיטת Johns Hopkins.

תעודה מקצועית

התעודות המקצועיות של Coursera הן תוכניות הכשרה שמכינות אתכם למשרות מסוימות. חלק מהתוכניות יעניקו לכם את היסודות הנדרשים כדי לעבור בחינות הכשרה בתעשיות מסוימות, ויספקו לכם את הניסיון והמיומנויות שלהם תזדקקו כדי להתחיל בקריירה שבחרתם.

כדי לזכות בתעודה מקצועית, תצטרכו להירשם לתוכנית הספציפית – ויכול להיות שתצטרכו להגיש בקשה שתדרוש אישור. כשתקבלו אותו תצטרכו לשלם על התוכנית, לעבור את כל הקורסים ולעמוד בדרישות מסוימות (כמו למשל ציון ממוצע בבחינות).

ברגע שסיימתם את כל מטלות התוכנית, תקבלו אישור שעברתם אותה בהצלחה, ותונפק לכם תעודה רשמית מטעם המכון שמנהל את ההכשרה הספציפית הזו (לא Coursera).

מבחינת ההכרה בתעודות, זה תלוי בתעודה: חלק מהן מוכרות לצורך המשך לימודים במוסדות לימוד אחרים, חלק מהן מוכרות רק בתעשייה ויתנו לכם אפשרות לעבוד, וחלק לא מוכרות. אם אתם רוצים לדעת אם מוסד כלשהו מקבל תעודה מקצועית ספציפית של Coursera, תצטרכו לבדוק את זה מול המוסד עצמו.

תעודת MasterTrack (מסלול מאסטר)

בתוכנית הזו תקבלו פרויקטים מעשיים והדרכה ממומחים בלייב. ההבדל בין מסלול MasterTrackלמסלול תואר שני הוא שב-MasterTrack השיעורים הם בפורמט מודולרי.

באופן הזה, תוכלו לזכות בתעודה מעשית במחיר נמוך ממחיר של תואר שני. תלמדו מפרויקטים אמיתיים, למידה אינטראקטיבית עם הסטודנטים שאיתכם בקורס, והדרכה בלייב ממומחים בתחום.

חלק מהתחומים שבהם תוכלו להשלים תעודת MasterTrack הם הנדסת בניין, שיווק דיגיטלי ועיצוב מבנים.

תואר

תואר ב-Coursera הוא תואר לכל דבר, וכל התארים מגיעים מאוניברסיטאות ומכללות מוכרות בעולם. תואר ב-Coursera נותן לכם את התעודה הרשמית שמקבל כל סטודנט אחר שלומד באותה אוניברסיטה או מכללה – אבל הוא מאפשר לכם ללמוד בקצב שלכם. מי שעושה תואר ב-Courseraהוא בעצם תלמיד מן המניין באותה אוניברסיטה או מכללה – הוא פשוט עושה את כל המטלות האקדמיות מהבית. רוב התארים ב-Coursera עוסקים במחשבים ובמינהל עסקים.

הרשמה לקורס ב-Coursera

איך בדיוק עובדת ההרשמה ומה מקבלים כשנרשמים לקורס?

מידע על הקורס

לפני שאתם נרשמים, אתם מתעניינים ורוצים לדעת יותר על קורס מסוים; לחיצה על שם הקורס תביא אתכם לעמוד מידע שבו תקבלו את כל הפרטים הרלוונטיים עליו. שם תמצאו סקירה כללית של הקורס, את הסילבוס, אפשרויות הרשמה ועוד. מיד אכנס לכל אלו באופן ספציפי, אבל אם אתם רוצים לראות דוגמה, זה נראה ככה:

קורס דוגמה

סקירה כללית

כאן תקבלו מידע על הקורס לגבי מה לצפות ולגבי מה נדרש מכם בקורס הזה. בדרך כלל יופיעו בו מטרות ויעדי הקורס, וגם כמה המלצות מהמורה בקורס לגבי איך תוכלו להפיק ממנו את המירב.

סקירה כללית על קורסרה

סילבוס

הסילבוס של הקורס יספק לכם תקציר של לוח הזמנים בקורס, מערכת השיעורים, קריאת חובה, מטלות, בחנים וכדומה. כמו בכל מוסד לימודי אחר, זהו מסמך חשוב שצריך לשמור ולהציץ בו מדי פעם – הוא מכיל הרבה מידע משמעותי על התנהלות הקורס. בעזרתו תדעו מה יקרה בשיעורים הבאים, ואיך להתכונן אליהם.

אפשרויות הרשמה

כמו שכתבתי כבר, ברוב הקורסים של Coursera תוכלו לבחור בין הרשמה חינם, לבין הרשמה בתשלום. הרשמה חינם דומה למה שנקרא באקדמיה “שומע חופשי” – תוכלו לצפות בחומרי הקורס ובהרצאות שלו, אבל לא תוכלו להגיש מטלות, לקבל ציונים או משובים, וכמובן לקבל תעודת סיום קורס.

אחרי שנרשמים

ברוכים הבאים, ובהצלחה!

נרשמתם לקורס של Coursera וקיבלתם הודעה על הרשמה מוצלחת והתחלת הקורס. עכשיו, תהיה לכם את האפשרות לצפות בכל חומרי הקורס, וגם קישור לסרטון וידאו “ברוכים הבאים ובהצלחה” מטעם המורה. בסרטון הזה הם יספרו לכם על הרקע שלהם בתחום, ואיפה הם מלמדים (פיזית) בימים אלו. בדרך כלל הם גם יספרו לכם מדוע הם החליטו לבנות את הקורס הזה, ולמי בעיקר הוא מיועד.

תמליל אינטראקטיבי

רוב השיעורים הם שיעורי וידאו, וזמינים לכם יחד איתם תמליל אינטראקטיבי. זה אומר שאתם יכולים לקרוא כל מילה שנאמרת על ידי המורה (יעיל מאוד למי שמתקשה עם אנגלית שמדוברת מהר), ואפילו לכתוב לעצמכם הערות עם הכלים המותאמים ש-Coursera מספקת לכם. תוכלו לקרוא את הטקסט במהלך הצפייה בוידאו, וגם לקפוץ ישירות לכל רגע שתרצו בהרצאה – פשוט בעזרת לחיצה על המילה בתמליל. חשוב לי לציין שהתמלילים קלים לתפעול ולקריאה גם בסמארטפון.

חומרי קריאה

ברוב הקורסים ישנם טקסטים שמוגדרים קריאת חובה. תקבלו כל טקסט כזה בשבוע שבו תדונו בו בשיעור, וגם יובהר לכם אם חובה לקרוא אותו לפני השיעור. בדרך כלל זה יהיה המצב, ותצטרכו לקרוא ולסמן את הקריאה כ”מטרה שהושלמה” – כי החומר שבטקסט יהווה את מהות השיעור הבא.

חומרי קריאה של קורסרה

מטלות

מטלות בקורסים של Coursera יכולות להיות מטלות כתיבה, בחנים אונליין ועוד. זה תלוי כמובן בקורס ובתוכן שלו. שוב, כסטודנטים בקורס אתם חייבים לסיים את המטלות ולסמן שהשלמתם אותן; רובן הגדול מכילות את החומר שיכין אתכם לשיעור הבא בקורס. אבל חשוב לדעת שרוב הקורסים של Courseraייספקו לכם דדליין באופן אישי, שתלוי באופן ישיר במועד שבו התחלתם את הקורס. בנוסף, אם תחמיצו את הדדליין לא ירד לכם ציון (נחמד, לא?) – אז אתם באמת יכולים ללמוד בקצב שלכם.

מטלות בקורסים של קורסרה

בחנים עם ציון ועבודות לבדיקה ע”י סטודנטים עמיתים

עם בחנים ועבודות כאלו תצטרכו להתמודד בעיקר בקורסי התמחות. הבחנים הם בחנים שנבדקים אוטומטית (יש בהם שאלות “בחירה מרובה”, או מה שאנחנו קוראים בישראל “מבחן אמריקאי”), אבל העבודות שתגישו נבדקות על ידי אנשים אמיתיים – הסטודנטים שלומדים איתכם בקורס. מהסיבה הזו, את ציוני הבחנים תקבלו ברגע שתסיימו אותם, אבל ציון על עבודה תקבלו רק אחרי שלושה ימים.

אם אתם מגישים עבודה שמוגדרת “peer-reviewed” (לבדיקה ע”י עמית), לכל הסטודנטים בקורס תהיה גישה לקרוא אותם. שלושה ימים לאחר מכן תקבלו משוב מהסטודנטים האחרים בקורס. בתורכם, תצטרכו גם אתם לקרוא ולתת משוב על העבודות של העמיתים שלכם לקורס – ואם לא תעשו את זה בזמן, זה עלול להוריד נקודות מהציון שלכם.

איך זה עובד מבחינה טכנית? כל עמית נותן ציון לכל חלק ספציפי בעבודה שהגשתם; הציון החציוני שתקבלו בכל חלק, יהיה הציון הסופי בחלק הזה. לאחר מכן יחושב הציון הממוצע של כל חלקי העבודה – לא לפני שאתם תסיימו לתת משוב על העבודות של העמיתים שלכם.

סרגל התקדמות

ההתקדמות שלכם מוצגת על ציר זמן, מה שנותן לכם מבט מאקרו על המצב שלכם בקורס – מה לפניכם ומה מאחוריכם. כמובן שזה חשוב ויעיל מאוד, כדי להתכונן לשיעורים הבאים ולבצע את המטלות שלכם בצורה הטובה ביותר.

סרגל ההתקדמות בקורס של קורסרה

כל קורס ב-Coursera שתהיו רשומים אליו יראה לכם סרגל התקדמות משל עצמו. תראו אותו בעמוד הבית של הקורס, יחד עם רשימת המטלות של הקורס, שמסודרת לפי שבועות.

מהם היתרונות של Coursera?

מחיר

כמובן ששום מוסד לימודי לא יכול לספק לכם הכשרה או לימודים ברמה הזו, במחירים של Coursera. העובדה של-Coursera יש יותר מ-40 מיליון (!) תלמידים ברחבי העולם, מאפשרת להם לספק קורסים מעולים, שמגיעים ממוסדות הלימוד הטובים בעולם – במחירים שווים לכל כיס. זה מדהים בכל קנה מידה, כי זה מאפשר לאנשים בכל העולם ללמוד, גם אם ההכנסה שלהם מאוד נמוכה, ובנוסף לזה – שבעת ימי הנסיון בחינם מבטיחה לכם שלא תוציאו כסף על קורס ותגלו לאחר מכן שהוא לא בשבילכם.

נוחות

הנוחות והגמישות שבלימודים בקצב האישי שלכם הם אידאליים לאנשים שלחוצים בזמן. בנוסף, ל-Coursera יש אפליקציה סלולרית מעולה, כך שאתם יכולים לעשות חלק גדול מהלימודים דרך הסמארטפון – ברכבת, בהפסקות בעבודה, או בהמתנה לתור שלכם בשטיפת הרכב 🙂

עוד דבר בנושא הזה הוא הדדליינים – הם ארוכים וקל לעמוד בהם. בדרך כלל תקבלו שבועות להשלמת כל בוחן, וגם אם לא תספיקו – לא ירדו לכם נקודות מהציון. זה מאפשר לכם לבחור איפה ומתי אתם לומדים, ולארגן את הלימודים ב-Coursera לפי החיים האישיים שלכם.

ודבר אחרון ולא פחות חשוב הוא – כולם יכולים! כדי ללמוד קורס ב-Coursera אין צורך בלימודים קודמים, ציונים גבוהים או תעודות ספציפיות. כל אחד יכול לקחת קורס בנושא שמעניין אותו ולהתחיל מהתכל'ס!

איכות

שוב נחזור לנושא הזה, כי הוא אחד החשובים ביותר: קורסים רבים ב-Coursera נכתבים ומנוהלים על ידי מוסדות לימוד מהטובים בעולם, ומועברים על ידי המרצים המוצלחים ביותר שלהם. הקורסים האלו גם מועברים באמצעות מדיות שונות, משתמשים בטכניקות לימוד מגוונות, ובכך מתאימים את עצמם לטווח רחב יותר של תלמידים. Coursera גם מעודדים את התלמידים לחלוק ידע ורעיונות עם אחרים באמצעות הפלטפורמה, ועוזרים להם לפתח מיומנויות למידה לכל החיים עם גישה קלה למאגרי מידע גלובליים.

דבר אחרון בנושא האיכות – המבנה והאורך של הקורסים. מכיוון שהם בדרך כלל קצרים ומדברים על נושא ספציפי, המורים ב-Coursera מוכרחים לסנן את הידע שהם מעבירים בקורס, ולדבר על העיקר ולא על התפל; כשתקשיבו למורה בקורס של Coursera תרגישו בהבדל – הם באמת מורים מהטובים בעולם.

אתגר

העבודה בקורסים מאתגרת מספיק כדי לעודד תלמידים ללמוד בכל הכוח, אבל לא קשה מדי כדי להתיש ולתסכל. מה גם שהכל מתנהל בקצב האישי שלכם – וזה אומר שאתם שולטים גם על רמת האתגר.

מהירות למידה

למידה בקורס אונליין מעודדת למידה אקטיבית, ותלמידי אונליין יכולים להבין את הרעיון שעליו מדברים בקורס מהר יותר מאנשים שלומדים בדרך קונבנציונלית. למעשה, מחקרים מראים שאנשים יכולים לזכור הרבה יותר מידע בתהליך של למידה אקטיבית (כמו השלמת מטלות או דיון מרובה משתתפים) מאשר מהקשבה להרצאות. זה גם עוזר להם לזכור את החומר טוב יותר.

בלמידה אונליין, גם ההרצאות הן יותר אפקטיביות – כי התלמידים יכולים לספוג את החומר בהן טוב יותר, אם ניתנה להם משימה שנוגעת לו מבעוד מועד.

מהסיבות האלה, הקורסים של Coursera מתאימים להרבה מאוד אנשים; שילוב של הרצאות קצרות עם מטלות ובחנים יוצר למידה אפקטיבית מאוד, וזה לא מפתיע שזה ככה – Coursera בוחרים בדרך הזו כי היא בדוקה מבחינה מדעית.

עוד דבר שחשוב לומר: צפייה בהרצאה פעמיים, דבר שלא ניתן למי שלומד באופן קונבנציונלי, יכולה להיות משמעותית ביותר. הרבה תלמידים יכולים לבצע מטלות, להשתתף באופן אקטיבי, ובכלל, להבין את החומר, אם ניתנת להם האפשרות הזו.

יצירת קשרים

הקורסים של Coursera נותנים לכם הזדמנות פז ליצור קשרים עם אנשים מקצועיים בתחום שלכם. יותר מזה – הם מקדמים ומשפרים מערכות יחסים חוצות-תרבויות, שזה כידוע דבר חשוב מאוד בעולם העסקים של היום. קורס ב-Coursera עשוי להיות הצעד הראשון שלכם לעבר שיתוף פעולה בין-לאומי מוצלח.

החסרונות של Coursera

למידה ב-Coursera לא מתאימה לאנשים שאוהבים ומעדיפים סביבת לימודים כיתתית רגילה. אין ספק שזה בלתי אפשרי ליצור שיח אנושי מוצלח כשלקורס שלכם רשומים כ-150,000 תלמידים.

כן, ישנן אלטרנטיבות דיגיטליות כמו פורומים, לוחות מודעות וחדרי צ'אט – אבל קשה לצפות למערכת היחסים האישית שעשויה להירקם כשפוגשים את התלמידים האחרים פנים אל פנים כמה פעמים בשבוע. זה עשוי להיות מאכזב לפעמים, אבל אי אפשר ליצור שיחה עמוקה על נושאים כמו בקבוצה קטנה.

עוד חיסרון, ברור למדי, הוא שהקורסים של Coursera (חוץ מהתארים האקדמיים) לא מוכרים על-ידי מוסדות לימוד אקדמיים. אבל האם זה אומר שהם בזבוז של זמן?

לא! ולמה?

כי הם כן מוכרים במקומות עבודה רבים, ויותר מזה – הם נותנים לכם ניסיון מעשי שתוכלו להציג בראיונות עבודה או בכל סיטואציה עתידית אחרת.

לסיכום: למה אני ממליץ על Coursera?

קודם כל, אני באמת מקווה שהסקירה שנתתי לכם כאן תוכל לעזור לכם להחליט אם Coursera היא הפלטפורמה הלימודית המתאימה לכם. ניסיתי לכתוב בכמה שיותר פרטים, מכל הניסיון שיש לי עם Coursera (שנים!), כדי לענות על כמה שיותר שאלות פוטנציאליות.

אז אני ממליץ על Coursera כי יש הרבה קורסים במגוון נושאים, וכי הקורסים בנויים באמת טוב. כמובן שעם כמות כל-כך גדולה של קורסים, יש גם כאלו שפחות טובים, או שפשוט פחות יתאימו לכם… אבל בכל נושא חשוב שיכול לעזור לכם לקדם את הקריירה, תוכלו למצוא קורסים מעולים ב-Coursera, גם ברמות הבסיסיות ביותר וגם בהתמחויות מתקדמות.

ולבסוף: אני ממליץ על Coursera כי המחירים שלהם הם ללא תחרות. זה מדהים בעיני כמה דלתות האתר הזה פותח, לכל כך הרבה אנשים ממקומות שונים בעולם, שעכשיו יכולים ללמוד לעומק עד רמת התמחות בתחום כלשהו, וכל זה במחירים שלא מכניסים לחובות של שנים.

וזהו! סיימתי להסביר את כל מה שרק יכולתי לחשוב עליו. רוצים לנסות? לחצו כאן כדי לנסות קורס ב-Coursera כבר היום!

והמלצה חמה: תבדקו את הקורס הזה, שכרגע מוצע בחינם.

רוצים לבדוק פלטפורמות לימוד אחרות? הנה שלוש הגדולות ביותר (חוץ מ-Coursera כמובן):

  • Skillshare
  • Udemy
  • Masterclass