בחלק הזה
קונים מניה אמריקאית (נסחרת בדולר) כשיש לך רק שקלים בחשבון? הפלטפורמה מבצעת המרה אוטומטית בעת הביצוע — לא צריך לעשות כלום מראש (אומת על-ידי עומר). אבל יש גם מסך-המרה ידני נפרד (₪→$ או $→₪) שמאפשר להמיר מראש לפי שער שבחרת. שני המסלולים פועלים; העמוד הזה מסביר מה קורה בכל אחד, ואיפה חשוב לשים לב לשער. 🔴 לאמת מול מיטב: נוסח-מדויק של המרווח (Spread) במקום "ללא עמלת-חליפין".
לוויין S19 ⭐ · נכון ל-18 ביוני 2026
בהרצה: גרסה 1.5.5. גילוי: מיטב שותפה-מסחרית של MSL. אינו ייעוץ. נתוני-שער ומרווח — לאימות מול מיטב.
העוגן — ייתכן שהיתרה שלך לא מה שאתה חושב
בלוח-הבקרה, אריית "המזומן שלי" מציגה שתי יתרות נפרדות — שקלים ודולרים. אם הפקדת רק ₪, היתרה הדולרית שלך היא אפס. אבל זה לא אומר שאי-אפשר לקנות מניה אמריקאית — מיטב תמיר בשבילך אוטומטית ברגע-הביצוע. הנקודה שחשוב להבין: שתי יתרות ≠ שתי ארנקות שמחולקות — זה ייצוג של שני מטבעות, וניתן לנוע ביניהם.
מסלול א' — המרה אוטומטית (ברירת-המחדל)
כשאתה פותח כרטיס-פקודה על מניה אמריקאית (AAPL, TSLA וכו') — המחיר מוצג בדולר. כשאתה מאשר את הפקודה, ויש לך רק שקלים בחשבון, הפלטפורמה ממירה אוטומטית מ-₪ בעת הביצוע בשוק. לא צריך לפתוח מסך-המרה ידני, לא צריך "לכסות" מראש — הכל קורה ברקע.
⚠️ מה שחשוב לדעת: השער (כמה ₪ לכל $1) נקבע בעת הביצוע בפועל, לא בעת מילוי הכרטיס. אם שער ₪/$ זז בין הרגע שפתחת את הכרטיס לרגע שהפקודה בוצעה — השווי-בשקלים ייצא מעט שונה מהאומדן. זה טבעי ולא מהווה תקלה.

מסלול ב' — המרה ידנית מוקדמת
בתפריט-הראשי (המבורגר) → שורת-אייקוני-הפעולה → "המרה". נפתח מסך-המרה ידני עם בורר-כיוון: ₪ → $ או $ → ₪, שדה-סכום, ושדה-שער (הנוכחי מוצג, לעיתים ניתן להגיש "בשוק"). השווי-מוחלף מחושב אוטומטית. הפעולה מעביר מהיתרה השקלית לדולרית (או הפוך) לפי השער שבוצע.
מתי כדאי לבחור מסלול ב': כשאתה רוצה לדעת בדיוק כמה דולרים יש לך לפני הפקודה, או כשאתה רוצה שליטה על שער-ההמרה. מתי לא: אם רק פעם אחת קונים נייר אמריקאי — המרה-אוטומטית פשוטה יותר.

אפקט-המטבע על הביצועים — הסבר
ברגע שיש לך נייר אמריקאי בתיק, ביצועיו בשקלים מושפעים משני גורמים: שינוי-במחיר-המניה ($ terms) וגם שינוי-בשער-₪/$. נייר שעלה 5% בדולר יכול "לנוע" בשקלים פחות או יותר מ-5%, תלוי לאן ₪/$ הלך. זה לא תקלה — זה חלק מהמאפיין של מסחר-חו"ל.
רואים "שווי-בשקלים" של נייר אמריקאי ומנסים להבין כמה הרוויחו — ומתבלבלים. המספר-השקלי כולל גם שינוי-שוק-המניה וגם שינוי-שער. אם רוצים לראות את ביצועי-המניה בפני-עצמה — הסתכלו על השינוי בדולרים בעמודת-האחזקות, לא על השווי-הכולל בשקלים.
ועוד אחת: לא לשכוח שגם ה"מרווח" (Spread) בהמרה הוא עלות. אין "עמלת-חליפין" מפורשת, אך המרווח בין שער-הקנייה לשער-המכירה הוא הרווח של הברוקר על ההמרה. 🔴 לאמת: הגדרת-המרווח המדויקת מול מיטב.
1. לפני שאתה קונה מניה אמריקאית — בדוק כמה יתרה שקלית יש לך ב"המזומן שלי".
2. אם אתה שולח פקודה בלי המרה-מוקדמת — ודא שיש ₪ מספיקים לכסות את המחיר × שער × כמות.
3. מסלול ידני: לך ל"המרה" בתפריט, קבע כיוון ₪→$, הזן סכום, אשר — ואז שלח את פקודת-הקנייה.
4. אחרי הביצוע — בדוק בלשונית "תנועות" מהו השער שבו בוצעה ההמרה בפועל.
דיסקליימר: שערי-חליפין משתנים תמידית; המרווח והשער המדויק — לאמת מול מיטב. אין כאן ייעוץ מטבעי.